رئيس مرکز جذب و آزمون قوه ضاييه از اعلام نتايج آزمون استخدامي قضات در پايان سال جاري خبر داد.

"عليرضا عالي‌پناه" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران در رابطه با آخرين وضعيت استخدام قضات اظهار داشت: آزمون استخدامی قضات امسال 2 هزار و 700 نفر قبولی داشته که مصاحبه‌های آنان در هسته گزینش مرکز جذب قوه در جریان است و نتایج نهایی قبل از سال جديد اعلام مي‌شود.

 وي ادامه داد: تمامي مصاحبه‌ها در 15 مرکز استان که هيات مصاحبه فرستاده شده انجام شده وو تنها يک استان باقي مانده که طي روزهاي آتي به اتمام مي‌رسد.

 رئيس مرکز جذب و آزمون قوه با بيان اينکه جمع‌بندي براي اعلام نتايج هنوز کامل نشده تصريح کرد: نتيجه نهايي قضات پذيرفته شده در آزمون سال جاري تقريبا تا هفته آينده اعلام خواهد شد.

پيش از اين نيز عالي پناه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در پاسخ به اینکه چه تعداد خانم توسط این مرکز جذب شده‌اند، تصریح کرد: تاكنون جذب قضات زن نداشته‌ایم و تنها یک دوره به نام 133 تهران برگزار شده که 30 الی 40 نفر از ميان زنان بوده که تا قبل از عید به عنوان دادیار استخدام می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه قضات در مقام دادیار حق انشای رای ندارند، اظهار داشت: قضات زن در مقام دادیار حق انشای رای ندارند و اینکه آیا با ارتقای سمت، آن‌ها می‌توانند انشای رای کنند یا خیر، نیاز به تصمیمات دیگری از جمله تنفیذ رئیس قوه قضائیه و کمیسیون نقل و انتقالات دارد.

 انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار