امضاي ديجيتال انتخابات سال آينده که در فضای مجازی صورت می گیرد در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محسن کرمی در جمع اصحاب رسانه گفت: سازمان ثبت احوال جزو نادر دستگاه هایی بود که ارایه خدمات الکترونیکی داشت اما یک چالش هایی را در دفاتر پیشخوان داریم و با توجه به نقش ثبت احوال سپردن کار به سازمان های غیر دولتی با نظرات متفاوت مواجه بوده ایم.

وی افزود: کارت هوشمند ملی به عنوان سند رسمی و ملی است چالشی که در کشور وجود دارد انجام کار به دست بخش خصوصی بود.

کرمی بیان داشت: البته اخیرا مشکلات را به مرحله اجرا در می آوریم البته چون کار ما کار حاکمیتی است نمی توانیم به دست بخش غیر دولتی بسپاریم. اما وجود دفاتر پیشخوان چه شهری و ICT‌ روستایی برای عدالت و تعدیل خدمات شهروندی لازم است زیرا که هر چه جامعه بزرگتر می شود نیاز به ارایه خدمات شهری بیشتر می شود.

وی تصریح کرد: کارت هوشمند دارای 8 سامانه است یکی از آنها سامانه خدمات شهری که نقش دفاتر پیشخوان را پر رنگ می کند مراحل ثبت نام جمع آوری اطلاعات و عکس و اثر انگشت است نحوه تشکیل پرونده ها نیز به صورت الکترونیکی است تا بتوانیم مجوز صدور پروانه را در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

کرمی در پایان اظهار کرد: برای هر کارت هوشمند ملی که صادر می شود 10 هزار تومان از مردم گرفته می شود و البته هزینه تمام شده آن برای ما 20 هزار تومان است که بخشی از آن را دولت می دهد./ز

برچسب ها: هوشمند ، ملی ، رسمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار