عضو هيئت‌رئيسه مجلس، از حضور رئيس‌جمهور در جلسه علني، فردا(سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه) بهارستان براي دفاع از "محمد‌حسن نامي"، وزير پيشنهادي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات خبر داد.

"محمدحسین فرهنگی" نماينده مردم تبريز، آذر‌شهر و اسكو در مجلس شوراي اسلامي  در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره حضور رئيس‌جمهور در جلسه علني فردا (سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه) مجلس، گفت:  طبق اطلاع ما رئیس‌جمهور در روز سه‌شنبه برای دفاع از "محمد‌حسن نامی" وزیر پیشنهادی خود براي تصدي پست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجلس حضور پیدا خواهد کرد.

وي در ادامه افزود: اولین دستور‌كار مجلس در روز سه‌شنبه، رسیدگی به بررسی صلاحیت "محمد‌حسن نامی" برای تصدی پست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

عضو هيئت رئيسه مجلس در ادامه به تشريح روند بررسي راي اعتماد در مجلس پرداخت و اظهار داشت: طبق آیین‌نامه، رئیس‌جمهور یک ساعت فرصت دفاع از عملکرد وزیر پیشنهادی‌اش را دارد و بعد از آن 4 نفر از نمایندگان یعنی 2 موافق و 2 مخالف وزیر هر کدام به مدت 15 دقیقه فرصت بیان نظرات خود را دارند.

عضو هيئت‌رئيسه مجلس در ادامه تصريح كرد: در پایان نیز وزیر پيشنهادي یا رئیس‌جمهور مجددا نیم ساعت وقت دارند تا توضیحات خود را ارائه دهد.

فرهنگی در خاتمه يادآور شد: طبق آیین‌نامه، جلسه رای اعتماد به وزیر پيشنهادي، 2 ساعت و نیم طول می‌کشد که اگر به موقع و یا حتی زودتر اين موضوع بررسي شود، دستور عادی مجلس در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهاي پيام/


برچسب ها: نامی ، وزیر ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار