رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت: بستن مالیات‌های سنگین برای صادرکنندگان در کنار حذف جوایز صادراتی کمر فعالان این بخش را شکسته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حسین پیرمؤذن دیروز در مراسمی که در محل اتاق بازرگانی صنعت، معدن و بازرگانی اردبیل برگزار شد، افزود: ما این کمیسیون را با هدف ارتقای شاخص‌های توجه به صنعت و معدن در راستای سیاست‌های کلی نظام در ارتقای شاخص‌های «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» شکل دادیم، چراکه دولت مکلف است برای عملیاتی کردن این سیاست‌ها در کمترین زمان ممکن با تنظیم راهکارها، پیگیری‌های قانونی و لازم را انجام دهد.

وی با قدردانی از عنایت مقام معظم رهبری به این حوزه خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب با ابلاغ این سیاست‌ها بار دیگر اهمیت و نقش حیاتی تولید ملی را در شرایط کنونی در مسیر توسعه و پیشرفت کشور به فعالان این عرصه و به ویژه دولتمردان یادآور شده و خواستار توجه جدی به این حوزه شدند.

پیرموذن همچنین گفت: در سنگر تولید برای تحقق منویات مقام معظم رهبری از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنیم، بلکه می‌کوشیم تا راهکارهای قانونی را برای عملی کردن این فرمایشات انجام دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل با اظهار تأسف از اینکه ظرفیت‌های تولیدی، توانمندی‌ها، ‌امکانات، ‌سرمایه مالی و منابع انسانی به دلیل برخی سیاست‌گذاری‌های دولت و عدم تدبیر در مدیریت اقتصادی در حال از بین رفتن است، عنوان کرد: این حرکت‌ها مایه تأسف است.

وی افزود: ‌اگر مجلس در تصویب قوانین در مسیر حمایت از تولید و نظارت بر عملکرد دولت جدی‌تر باشد و دولت نیز این قوانین را به درستی اجرا کند، تدبیر مقام معظم رهبری برای حل مشکلات اقتصادی، تولیدی، عبور از شرایط موجود و غلبه بر تحریم‌های دشمنان بسیار کارگشا خواهد بود.

پیرموذن در مورد تصمیم اخیر دولت در زمینه صادرات گفت: دولت امروز نه تنها جوایز صادراتی را حذف کرده، بلکه از صادرکنندگان، مالیات سنگینی را اخذ می‌کند.

وی در ادامه افزود: ‌چنین روشی در هیچ جای دنیا مرسوم نیست و این نشان می‌دهد بخش دولتی برای غلبه بر تحریم‌ها و سامان دادن به وضعیت اقتصادی کشور نه تنها چاره‌اندیشی نکرده، بلکه برنامه خاصی هم ندارد و عملکرد دولت کاملاً با فرمایشات مقام معظم انقلاب در حمایت از تولید منافات دارد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل همچنین با بیان اینکه دولت رابطه مستقیم با اشتغال، کارآفرینی و توسعه و پیشرفت کشور دارد، گفت: یکی از مشکلات اساسی واحدهای تولیدی در سطح کشور و استان اردبیل سرمایه در گردش است که سبب شده تولید با چالش و رکود شدیدی مواجه شود./س

برچسب ها: اردبیل ، مالیات ، سنگین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.