کلاهبرداری بیش از حد انتظار از قشر فرهنگی و معضلات اجتماعی این گروه دغدغه امروز فیلم سازیم بود.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست، نقد و بررسی فیلم سینمایی "یک سطر واقعیت" با حضور علی وزیریان کارگردان، جواد نوروزبیگی تهیه کننده، حسین یاری و مهراوه شریفی نیا بازیگر، و همچنین کوروش جاهد منتقد شب گذشته در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
در ابتدا علی وزیریان کارگردان، در خصوص شکل گیری تولید فیلم "یک سطر واقعیت" گفت: در جلسات متعددی در باب این موضوع بحث کردم و تنها به این نکته اکتفا می‌کنم که این موضوع دغدغه فکریم بودو با استفاده از قصه مسائل فرهنگی را  مطرح کردم.
وی در ادامه افزود: کلاهبرداری از قشر فرهنگی در جامعه امروز به 90 درصد رسیده است اما ما برای اینکه فیلم را تنها به گروهی خاص اختصاص ندهیم از قصه نیز بهره بردیم.
وزیریان تصریح کرد: فیلم "یک سطر واقعیت" دو موضوع اجتماعی را در سر می گیرد یکی بیان معضلات اجتماعی و دیگری کلاهبرداری از قشر فرهنگی و یا طبقه متوسط است.
وی اظهار داشت: موضوع مشکلات قشر فرهنگی که در این فیلم به آن پرداخت شده به گونه ای است که تاکنون در هیچ فیلمی شاهد این نوع پرداخت نبودم.
در ادامه جواد نوروزبیگی تهیه کننده "یک سطر واقعیت" در خصوص روند تولید فیلم عنوان کرد: فیلم نامه وزیریان یکسال قبل از شروع پیش تولید به دستم رسید و سال 89 فعالیت خود را برای تولید آغاز کردیم.
وی ادامه داد: فیلم نامه "یک سطر واقعیت" نسبت به دو فیلم نامه قبلی علی وزیریان زحمت و هزینه بیشتری داشت و برای تولید هماهنگی های زیادی لازم بود.
نوروزبیگی تصریح کرد: با توجه به تغییر مدیریتی در سازمان کار وزیریان (زمان قطع همکاری با حوزه هنری) دشواری کار را زیاد کرده بود و ما باید شرایط را برای آغاز تولید مهیا می‌کردیم که سرانجام اول بهمن ماه سال 90 تولید کلید خورد.
مهراوه شریفی نیا، بازیگر "یک سطر واقعیت" نیز در خصوص همکاری و پیوستن به عوامل فیلم گفت: با وجود اینکه همکاری با وزیریان نداشتم اما همکاری با نوروز بیگی در سریال "آشپزباشی" و همچنین بازی با حسین یاری در مجموعه قلب یخی" دلیل حضور من در این فیلم بود.
وی ادامه داد: فیلمنامه "یک سطر واقعیت" بدون داشتن دغدغه ای ویژه پرداخت خوبی به موضوع کلاهبرداری داشته است فیلم نامه خوبی که هیچ گونه نکته منفی در آن به چشم نمی‌خورد.
شریفی نیا افزود: با توجه به پرداخت موضوعی مناسب و همچنین دغدغه بودن سوژه برای من و اینکه کلاهبرداری ممکن است در هر قشری رخ می دهد تصمیم به بازی در این نقش گرفتم.
حسین یاری دیگر بازیگر فیلم نیز با تائید صحبت های شریفی نیا گفت: با وجود اینکه هیچ گونه همکاری با وزیریان و نوروزبیگی نداشتم اما با قابل اعتنا بودن آثار قبلی این دو نفر با آنها در تولید فیلم همکاری کردم.
وی ادامه داد: "یک سطر واقعیت" فیلمی شریف و محترمی است که نسبت به سایر فیلم های تولید شده در سینمای امروز ایران آبرومند ساخته شده است.
در پایان نیزو کوروش جاهد، منتقد سینما، در خصوص فیلم "یک سطر واقعیت" گفت: زحمت تولید هر فیلمی بالا است و نباید تنها با یک یا دو جمله یک فیلم را زیر سوال ببریم.
وی ادامه داد: این فیلم از ضعف و قوت هایش به موضوعی از طبقه متوسط می‌پردازد که نکته آن این است که در کنار هر شغل فرهنگی، دغدغه فرهنگی نیز وجود دارد.
گفتنی است با وجود اینکه تعداد اندکی از اعضای باشگاه فیلم به نمایش و نشست فیلم "یک سطر واقعیت" امده بودند اما با حاشیه هایی نیز همراه بود و کارگردان فیلم نظر یکی از تماشاگران را نسبت به فیلم توهین آمیز دانست که در ادامه با درگیری لفظی کارگردان با دیگر حضار نشست همراه بود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.