استاندار خراسان جنوبی گفت: فرمایشات رهبری در مقاطع مختلف منشوری کامل و جامع برای ترسیم نقشه راه کشور و پرداختن به مباحث فرهنگی، اجتماعی و دینی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند

قهرمان رشید، استاندار خراسان جنوبی در بازدید از دانشگاه فرهنگیان استان اظهار کرد: امیدهای آینده مملکت به دست معلمان تربیت می شوند، ارتقاء پیدا می کنند و دارای اندیشه ای ناب می شوند.

وی با بیان اینکه معلمان در تقویت و سازندگی کشور نقش اساسی دارند، افزود: فرمایشات رهبری در مقاطع مختلف منشوری کامل و جامع برای ترسیم نقشه راه کشور و پرداختن به مباحث فرهنگی، اجتماعی و دینی است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب ها تفاوت های اساسی و بارز دارد، ادامه داد: متکی بودن به اسلام از مهمترین این تفاوت هاست چرا که انقلاب هایی که در گذشته به وقوع پیوسته یا به غرب و یا به شرق متکی بوده اند.

وی رهبری اسلامی داشتن، تکیه به مردم، مردمی بودن را از دیگر ویژگی های انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: استقلال یک شاخص بسیار منحصر به فرد است که برگرفته از احکام اسلامی است.

رشید با بیان اینکه دین اسلام نجات دهنده بشریت است، اذعان کرد: این اسلام در مقابل ظلم، ستم، استعمار، استکبار می ایستد و از منافع توده های مردم به درستی حمایت می کند و در تمامی زندگی فردی و اجتماعی افراد ورود پیدا می کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اسلام یک تفکر جهانی است، خاطرنشان کرد: رسالت اسلام باید جهانی و فراگیر باشد و تمام جهان بشریت را باید در بر گیرد.

رشید تصریح کرد: تحریم ها همزاد با انقلاب اسلامی است چرا که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان با تمام قوا و با استفاده از رسانه های داخل و خارج و ابزارهای نظامی در مقابل انقلاب اسلامی ایران ایستاده اند.

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای مذاکره با کشور ایران گفت: آمریکا در صدد است در این مذاکره جمهوری اسلامی را محکوم کند و آنچه می خواهد نتیجه گیری کند.

استاندار خراسان جنوبی فرهنگ را نشان قدرت کشور ایران دانست و افزود: این امر موجب برتری کشور ایران در بین سایر کشورهای جهان شده است.

رشید با اشاره به فرمایشات امام راحل مبنی بر اینکه دانشگاه ها باید در جهت اسلامی شدن حرکت کنند، گفت: متاسفانه دانشگاه ها در این زمینه خیلی ضعیف حرکت کردند و این فرمایش امام به خوبی تحقق پیدا نکرده است./س

برچسب ها: رهبری ، نقشه ، راه کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.