رئيس اتحاديه بار فروشان گفت امسال هيچ کمبودي در بازار پرتقال، سيب و کيوي نداريم.

مصطفي داراي نژاد رئيس اتحاديه بار فروشان در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: امسال با ذخيره سازهاي بسيار مناسب هيچ کمبود و افزايش قيمتي در بازار مرکبات به ويژه پرتقال، سيب و کيوي نداريم.

وي افزود: در حال حاضر بيش از 200 هزار تن ذخيره سازي در بخش سيب و پرتقال و کيوي صورت گرفته که اين ميزان ذخيره سازي اجازه هيچ افزايش قيمت و دلال بازي را در بازار ميوه و مرکبات به سودجويان نخواهد داد.

وي ادامه داد: با توجه به ذخيره سازي مناسب صورت گرفته امسال نرخ فروش سيب و پرتقال 20-8درصد پايين تر از قيمتهاتي سال پيش در روزهاي پاياني ميباشد.

رئيس اتحاديه بار فروشان در پاسخ به اين پرسش که چرا قيمت پياز يکباره در بازارهاي کشور افزايش يافت اظهار داشت: پياز براي چند روز به کشورهاي همسايه صادر شده که اين مساله موجب بالا رفتن قيمت پياز در بازار داخلي شد. 

وي افزود: به محض افزايش قيمت پياز جلوي صادرات آن گرفته شد که اين امر موجب ميشود تا چند روز آينده قيمت پياز براي مصرف کننده نهايي به کيلوي1700 -1600 تومان کاهش يابد.

رئيس اتحاديه بار فروشان در ادامه  خواستار حمايت مسئولين وزارت جهاد کشاورزي از توليد داخلي موز شد و گفت: ايران توانايي توليد موز چه در مزارعه و گلخانه را براي تامين نياز داخلي دارد.

وي افزود: چند سال پيش برخي از توليدکنندگان اقدام به واردات نهال موز کردند که هم اکنون اين نهالها در سيستان و بلوچستان و شمال کشور به ثمر رسيده و تقريبا بار خوبي را به عمل آورده است.

وي ادامه داد: در صورت حمايت مسئولان وزارت کشاورزي از کشت و توليد موز در کشور توليد کنندگان داخلي قادر خواهند بود که نياز داخلي کشور به موز را تامين کنند./عب
برچسب ها: قیمت ، پیاز ، سیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Netherlands
ناشناس
۰۳:۲۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
بیچاره شدیم.مطمن شدم پیاز رو دست پرایدو میزنه
آخرین اخبار