مدیرعامل شرکت صدرا گفت: شرکت صدرا آماده نصب دومین جکت فاز ۲۴ پارس جنوبی با نام" 24"‌A در آب‌های خلیج فارس است.

مهدی اعتصام در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه شرکت صدرا آماده نصب دومین جکت فاز 24 پارس جنوبی با نام 24 A در آبهای خلیج فارس است، گفت: منتظر تثبیت شرایط آب و هوایی هستیم و به محض آرام شدن جو، کار نصب جکت فاز 24 را با وزن 2200 تن توسط جرثقیل" اچ ال" 5000 انجام می‌دهیم.

وي تاکيد کرد: توسعه مشترک این سه فاز در میان «قراردادهای 35 ماه» بیشترین پیشرفت را داشته است و تولید زودهنگام از آن باید تا خرداد 1392 محقق شود.

اعتصام  تصريح کرد: فاز 22 تا 24 پارس جنوبی آخرین طرح مهرماندگار دولت در میدان گازی پارس جنوبی است.

وي اضافه کرد: این پالایشگاه از چهار واحد تصفیه گاز با ظرفیت روزانه تصیفه 14 میلیون متر مکعب برای هر واحد تشکیل شده است که نخستین واحد تصفیه گاز این پالایشگاه در اردیبهشت‌ماه سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت صدرا از بازیابی جکت فاز ۱۳ خبر داد و گفت: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی عملیات پیش‌بازیابی جکت فاز 13 هفته جاری انجام می‌شود.

وي با اشاره به اینکه بدی آب و هوا هنوز اجازه نداده است تا جکت فاز 13 از آبهای خلیج فارس خارج شود، گفت: تیم عملیات شرکت صدرا در منطقه عملیاتی فاز 13 حضور دارند و به محض تثبیت شدن هوا و شرایط مساعد، جکت را از آب بیرون می کشند.

مدیرعامل شرکت صدرا افزود: به همین منظور هفته جاری تیم عملیات شرکت صدرا یک عملیات پیش بازیابی در منطقه انجام می دهند و اگر شرایط آب و هوایی مساعد باشد امکان خروج جکت نیز وجود دارد.

وی با اشاره به میزان آسیب دیدگی جکت فاز 13 گفت: غواصان شرکت پس از بررسی های اولیه به این نتیجه رسیده اند که جکت به دلیل آنکه در گل و لای گیر نکرده است مشکل ظاهری ندارد اما برای آنکه به نتیجه قطعی برسیم باید جکت از آب خارج شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،  در تاریخ 9 بهمن ماه سال جاری، جکت 40 میلیون دلاری فاز 13 پارس جنوبی در هنگام نصب توسط شرکت سازنده جکت یعنی صدرا غرق و علت حادثه لغزیدن جکت در دریا عنوان شد. برای ساخت این جکت 30 ماه زمان صرف شده بود./س
برچسب ها: صدرا ، خلیج فارس ، جکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار