سرپرست شرکت نفت و گاز پارس از افزایش 20 درصدی توان تولید چاه‌های میدان گازی پارس جنوبی در دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا زهیری در خصوص عمده ترین فعالیت بخش بالادستی نفت و گاز در پارس جنوبی از افزایش 20 درصدی توان تولید چاه‌های میدان گازی پارس جنوبی در دو سال گذشته خبر داد و گفت:  این دستاورد مهم و برجسته با تلاش متخصصان توانمند داخلی انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: گسترش فعالیت حفاری از اولویت‌های شرکت نفت و گاز پارس است که در این راستا تعداد دکل‌های حفاری در میدان گازی پارس جنوبی از 9 دکل فعال در سال گذشته به 15 دکل افزایش یافته است.

زهیری با اشاره به اینکه افزایش تعداد دکل‌های حفاری نقش مهمی در ارتقای توان تولید گاز و ظرفیت سازی در این میدان مشترک داشته است، تصریح کرد: براساس اولویت محوری تعیین شده در بهبود شاخص‌های تولیدی، عمده توان برنامه‌ای و عملیاتی شرکت نفت و گاز پارس بر توسعه و بهره برداری از لایه‌های مرزی میدان گازی پارس جنوبی به ویژه در حوزه فازهای 11، 12 ، 17 و 18 و 19 متمرکز شده است.

سرپرست شرکت نفت و گاز پارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام مطالعات مربوط به « رفتار مخزن » در میدان پارس جنوبی گفت: با پیاده‌سازی مدیریت علمی مبتنی بر رویکرد فعالیت‌های دانش بنیان تلاش شده است، تا ضمن پایش و شناخت مستمر رفتار این مخزن مشترک گازی، برنامه‌ریزی موثر و کارآمدتری در خصوص بهبود فرایندها و افزایش سطح برداشت منابع هیدروکربوری صورت گیرد.

زهیری با اشاره به ضرورت توانمند سازی شرکت‌های داخلی به عنوان پشتیبانان اصلی چرخه توسعه و تولید بومی نیز تصریح کرد:  هم اکنون 18 نوع خدمت در زمینه حفاری در پارس جنوبی توسط شرکتهای داخلی ارایه می‌شود و در این زمینه نیازی به شرکتهای خارجی نیست.

وی یادآور شد: فعالیت‌های توسعه‌ای در حوزه عملیاتی پارس جنوبی در یک سال اخیر به طور چشم‌گیری گسترش یافته است، به گونه‌ای که علاوه بر تجهیز بخش‌های فنی و عملیاتی مرتبط، از 1025 نفر نیروی جدیددر این شرکت جذب شده اند./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار