رئیس تعمیرگاه پالایشگاه چهارم پارس جنوبی از ساخت توربو اکسپندر در پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی خبر داد.



به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
،مهدی علیپورلیلی اظهار داشت: با توجه به تحریم‌هایی که علیه کشور ما و صنایع ما اعمال شده ما راهی نداریم جز اینکه از صنعت داخلی خود حمایت کنیم.

رئیس تعمیرگاه پالایشگاه چهارم پارس جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری مبنی بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، سیاست استفاده از تولیدات داخلی سرلوحه کارهای ما قرار گرفته است.

علیپورلیلی بیان داشت: مجتمع گازی پارس جنوبی به این سمت و سو حرکت کرده که از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های صنایع داخلی بیشتر استفاده کند.

وی اضافه کرد: به تبع پالایشگاه چهارم در راستای سیاست‌های کلی مجتمع و شرکت ملی گاز ایران این مهم را از برنامه‌های اساسی خود قرار داده، چون ما راهی غیر از حمایت از صنایع داخلی برای رسیدن به توسعه و پیشرفت نداریم.

این مسئول از ساخت توربو اکسپندر در پارس جنوبی خبر داد و ابراز داشت: در سال 91 به نتایج خوبی در زمینه استفاده از تولیدات داخلی رسیدیم و برای نمونه می‌توان به ساخت توربو اکسپندر که از دستگاه‌های مهم در صنایع نفت و گاز است، اشاره کرد.

رئیس تعمیرگاه پالایشگاه چهارم پارس جنوبی عنوان کرد: شرکت تولید کننده این توربو اکسپندرها حتی از اظهار نظر فنی و پاسخگویی به نامه‌ها امتناع کرد و به تبع ما یک برنامه‌ تدوین و برای ساخت این توربو اکسپندرها در داخل کشور برنامه‌ریزی کردیم.

علیپورلیلی گفت: برای ساخت این توربو اکسپندرها به دنبال یافتن منابع و منبع سرس رفتیم و منبعی را پیدا کردیم و این کار را انجام و تحویل دادیم و به توانایی تولید داخلی این قطعات دستیابی پیدا کردیم.

وی به توانایی تعمیر کارت‌های ابزار دقیق اشاره کرد و افزود: در زمینه تعمیر کارت‌های پیچیده ابزار دقیق و همچنین کارت‌های برق پالایشگاه دستاوردهای خوبی داشته‌ایم و می‌توانیم بگوییم که تقریبا تمامی کارت‌ها در مجتمع گازی پارس جنوبی تعمیر می‌شود.

تعمیر توربین‌های زیمنس در پارس جنوبی

این مسئول ابراز داشت: در زمینه تجهیزات پیشرفته دیگر مثل توربین‌های زیمنس توانایی این را داریم که تعمیرات یک توربین زیمنس را به‌طور کامل انجام دهیم و تعمیرات اساسی را با استفاده از قطعات ساخته شده در داخل کشور انجام دهیم.

وی متذکر شد: هم‌اکنون برخی از شرکت‌های داخلی به توانایی تولید پره‌های توربین زیمنس دسترسی پیدا کرده‌اند و این نشان می‌دهد که ما در مسیر تحقق خواسته‌های خویش موفق بوده‌ایم و «خواستن توانستن است» برای ما در حد یک شعار نبوده است.

رئیس تعمیرگاه پالایشگاه چهارم پارس جنوبی در پایان گفت: ما خیلی از ابزارآلات پیچیده را یا درون مجتمع یا برون‌سپاری و شرکت‌های تولید‌کننده داخلی می‌توانیم تعمیرات را انجام دهیم.
برچسب ها: توربو ، عسلویه ، پالایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.