سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و فرهنگستان هنر به منظور همکاری در تبادل و اشتراک منابع اطلاعات، تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، این تفاهم نامه با موضوع بهره گیری متقابل از منابع اطلاعاتی، ظرفیت ها و فرصت های پژوهشی، مطالعاتی و تخصصی به امضای دکتر اسحق صلاحی رئیس سازمان و علی معلم دامغانی رئیس فرهنگستان هنر رسید. 
همکاری در تکمیل منابع مربوط به تاریخ و مبانی هویت هنری و فرهنگی اسلامی، بررسی ماهیت و مبانی پژوهش هنری و موضوعات اسلام و تمدن ایرانی-اسلامی، ارائه خدمات کتابخانه ای و دانش فنی کتابداری و برگزاری دوره های تخصصی از مفاد این تفاهم نامه است. 
هم چنین بر اساس این تفاهم نامه، دو طرف در برگزاری نمایشگاه ها، همایش ها، سخنرانی ها، کارگاه های علمی، آموزشی و پژوهشی، تهیه تاریخ شفاهی از هنرمندان، آفت زدایی و مرمت نسخه های خطی و چاپ سنگی همکاری می کنند. 
از دیگر مفاد این تفاهم نامه می توان به همکاری طرفین در ارائه نسخه ای از پایگاه های اطلاعاتی و نرم افزارهای تولید شده، برسی و شناسایی نیازهای پژوهشی جدید هنری جامعه و تدوین برنامه برای فعال ساختن ظرفیت ها و توانایی علمی مراکز علمی و پژوهشی اشاره کرد. 
در این تفاهم نامه که در 3 ماده و 13 بند تنظیم شده و برای 2 سال معتبر است، در خصوص همکاری ها برای ارتقاء دانش تخصصی هنر پژوهان و هنرمندان، تعیین تکلیف ارزشیابی اسناد فرهنگستان جهت انتقال به کتابخانه ملی، تهیه تصاویر نسخه های خطی، چاپ سنگی و اسناد مورد نیاز، شناسایی اساتید و متخصصان در زمینه روابط بین کتابخانه ای در سطح ملی و بین المللی و هم چنین تبادل و اهدای منابع دیجیتالی تاکید شده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار