معاون اول قوه قضائیه، در مراسم یادواره سرداران و 1200 شهید شهرستان شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری، در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد گفت: بصیرت، وحدت، همدلی و ولایتمداری، پیام شهداست.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، با اشاره به آیه ای از قرآن مجید، افزود: انسان سه حیات نباتی، حیوانی و انسانی دارد که در حیات نباتی به نمو، تولید و تکثیر و رشد می پردازد و در حیات حیوانی تکثیر و تولید نسل و جذب و دفع را دارد، اما انسان در حیات انسانی، از سایر موجودات متمایز می شود.

معاون اول قوه قضائیه گفت: در قانون طبیعت هر موجودی فدای موجودی دیگر می شود و در نگاه انسان مداری و اومانیسمی، همه چیز باید فدای انسان شود اما در نگاه الهی؛ جماد فدای نبات، نبات فدای حیوان، حیوان فدای انسان و انسان فناء  فی الله می شود.

حجت الاسلام رئیسی افزود: انسانی که برخوردار از حیات طیبه و نورانی از سوی خدا و پیغمبران است با اندیشه و اخلاق و عمل انسانی ربانی می شود.

وی، انسان را جلوه رب دانست که خود را، منافع خود را و غیر خدا را نمی شناسد و آنچه می بیند و می شناسد فقط خداست.

میهمان ویژه  یادواره شهدای شهرستان شهرکرد اظهار داشت: انسان خود محور با این بینش، خدامحور و تکلیف مدار می شود و در تمام ابعاد زندگی برای رسیدن به قرب الهی تلاش می کند.

حجت الاسلام رئیسی، مادیان و دنیا را ابزاری برای ساخت سکوی پرش به سمت قرب الهی دانست و با اشاره به روایتی از زمان پیامبر اکرم (ص) گفت: انسان مجاهد کسی است که بر نفس خود غالب شده و و مهار بر قوه غضبیه و شهویه خود زده است و عقلش بر نفس مسلط می باشد.

وی، سیر عشق و دلدادگی را با استناد به ایثار حضرت ابوالفضل العباس (ع) و شهدای کربلا تفسیر کرد و گفت: ایثار رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، با الگو گیری از حضرت قاسم ابن الحسن (ع) و حضرت علی اکبر (ع) بود.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: وجه مشترک همه وصیت نامه های شهدا این است که برای رضای خدا و تبعیت از فرمان امام و نایب امام زمان (عج) به جبهه رفته اند و سفارش کرده اند که " نگذارید دشمن بر انقلاب مسلط شود و قدر امام و انقلاب و ولایت فقیه را بدانید.

وی برگزاری یادواره و یاد شهیدان را مسئولان آفرین دانست و گفت: شهیدان برای ما پیام  دارند و دشمن شناسی، دشمن ستیزی، مقاومت و آمادگی برای خطر پذیری در راه هدف و ولایتمداری در تمام عرصه های زندگی پیام شهدا برای ماست.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به انواع دشمنی های استکبار با نظام جمهوری اسلامی گفت: یک روز، دشمن در چهره صدام و در قالب حزب بعث به مقابله ما برخاست و آن نظام سلطه امروز در چهره های مختلف حضور دارد و دشمنی ها نیز ادامه دارند.

وی افزود: نظام استکباری نمی خواند مردان و زنام ما برای خدا و برای حاکمیت قرآن حرکت کنند؛ اما اراده خدا بر پیروزی ماست و امروز در عراق، لبنان، فلسطین و در منطقه جمهوری اسلامی نقش تعیین کننده دارد.

معاون اول قوه قضائیه، ملاک و معیار ارزشمداری را نگاه به امام و رهبری دانست و گفت: کسانی که دیروز  نگاهشان به امام بود و امروز نگاهشان به مقام معظم رهبری است، در تحلیل و دیدگاه خود اشتباه نمی کنند و بر اساس این تحلیل ها فتنه در راه است.

وی افزود: هرچه برای مردم تلاش کنیم و نوکری کنیم افتخاری برای ماست و در حالی که محاصره اقتصادی داریم با اتکا به خدا و مقاومت در راه هدف بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری با مهم ترین نسخه یعنی اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از تحریم را می رویم.

حجت الاسلام رئیسی در تعریف اقتصاد مقاومتی گفت: تولید، حمایت از سرمایه، قناعت و به کار بستن تدبیرهای اقتصادی به همراه مقاومت در راه هدف؛ معنا و مفهوم اقتصاد مقاومتی است.

وی در پایان وظیفه ما بعد از شهداء را وظیفه شناسی دانست و مقاومت در سنگر دین مداری و دفاع از ارزش‏های دینی را یادآور شد. /ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.