امام جمعه موقت شهركرد، با یادآوری دستیابی دانشمندان جوان كشور به دانش های روز، تاكید كرد: پیشرفت ایران اسلامی در علوم مختلف بی نظیر است.

حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی، در خطبه های این هفته نماز جمعه شهركرد در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر افزود: دستیابی به این علوم جای فخر و غرور دارد، چرا كه پیامبر اسلام(ص) روزی وعده داده بودند كه مردانی از فارس بر دانش حتی در ثریا دست پیدا می كنند.

وی گفت: این پیشرفت ایران اسلامی باعث می شود نام شیعه در جهان طنین انداز شود چرا كه ایران مهمترین مركز تشیع جهان است.

حجت الاسلام فاطمی، به تاریخ دیرینه ایران اشاره كرد و اظهار داشت: تمدن كهن ایران نشان می دهد، ایرانیان در طول تاریخ به دنبال پیشرفت بوده اند و این تمدن كهن باید باعث جهان دیدگی و بصیرت شود.

وی گفت: بصیرت تمدن كهن ایران باعث می شود، افرادی مانند سلمان فارسی در كنار پیامبر اسلام(ص)، به ترویج فرهنگ و معارف اسلامی بپردازند و این بصیرتی است كه در تمدن ایرانی وجود دارد.

امام جمعه موقت شهركرد تصریح کرد: باید تمام زوایای زندگی افراد در جامعه، اسلامی باشد و در معاشرت و معاملات اقتصادی نیز روح اسلامی حاكم باشد.

حجت الاسلام فاطمی، سخنان گهربار مقام معظم رهبری، خطاب به سران سه قوه را بسیار راهگشا دانست و تاكید كرد: وجود با بركت مقام معظم رهبری باعث می شود دشمنان ناامید و مایوس باشند.

وی خاطر نشان کرد: اختلاف نظرها نباید باعث شود اب به آسیاب دشمن ریخته شود چرا كه دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی ایران استفاده می كند.

حجت الاسلام فاطمی، پنجم اسفند ماه روز مهندس را یاداور شد و گفت: خواجه نصیر الدین طوسی، خدمات شایانی برای ترویج فقه و آبادانی در جامعه انجام داد، چرا كه حمله چنگیز مغول باعث ویرانی های بسیاری شد./س

برچسب ها: پیشرفت ، ایران ، علوم ، بی نظیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.