مواضع متناقض اخضر ابراهيمي و غرب

تحلیلگر مسایل سیاسی در دمشق، سخنان اخضر ابراهیمی فرستاده سازمان ملل به سوریه و مواضع کشورهای غربی را مغالطه آمیز و متناقض توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه روسیا الیوم ؛ وائل الامام درباره انفجارهای روز گذشته در دمشق گفت: ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا حملات تروریستی در سوریه را محکوم کرد، اما عامل این حملات را معرفی نکرد. برای غربیها کشته شدن شهروندان سوری هیچ اهمیتی ندارد و به همین علت به تروریستها و مزدوران اجازه دادند در داخل سوریه فعالیت کنند. غربیها تروریستها را از همه کشورهای جهان از جمله کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای جنگیدن در سوریه بسیج کردند. 

الامام افزود: غربیها قطعنامه های بین المللی در مورد مبارزه با تروریسم را نقض کردند. بدون شک انفجارهای روز گذشته در دمشق، حملات تروریستی بود. آنها با توسل به اقدامات تروریستی به دنبال ترساندن شهروندان سوری هستند تا آن را به مهاجرت وادار کنند. 

وی خاطر نشان کرد: بشار اسد رئیس جمهور سوریه با صراحت و شفافیت درباره گفتگو و روند سیاسی در کشور سخن گفت. تشکیل دولت با مشارکت نظام و مخالفان سوری بخشی از این روند است. پس از آن امکان تدوین قانون اساسی جدید برای سوریه و برگزاری همه پرسی برای آن وجود خواهد داشت. همه سوریها اقدامات تروریستی را محکوم می کنند. ارتش و نیروهای امنیتی باید از شهروندان سوری حمایت کنند. 

این تحلیلگر سوری درباره سخنان اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه افزود: با وجود آنکه اخضر ابراهیمی یک دیپلمات کهنه کار است، اما مغالطه آمیز سخن می گوید و جلاد و قربانی را با یکدیگر برابر معرفی می کند. دولت سوریه همه تسهیلات لازم را برای مخالفان در داخل و خارج کشور تامین کرد تا در گفتگوها شرکت کنند. مخالفان سوری مقیم خارج اصرار دارند این گفتگوها در خارج انجام شود. حتی معاذ الخطیب تا چهار ماه پیش در داخل خاک سوریه بود. دروغ گویی آنها کافی است. 





                             آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: اخضر ، ابراهیمی ، موضع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار