رئیس انجمن حمایت از حقوق تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان استان فارس گفت: انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در فارس 13 هزار عضو دارد.

 

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، یاسر جعفری در دومین جشنواره تقدیر از واحدهای برتر و حامی حقوق مصرف‌کنندگان فارس اظهار داشت: انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان فارس پس از تشکیل دو سال پیاپی اهدا گواهینامه و تندیس حقوق مصرف‌کنندگان را با حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس برگزار کرده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری بیان کردند که وابستگی به تولیدات بیگانه آفت جامعه اسلامی است.

جعفری ادامه داد: حمایت از تولید ملی در قالب سمینار، همایش و پوستر نیست بلکه در عمل باید گام‌های محکمی در این مسیر برداشته شود.

به گفته وی، مصرف کالای ایرانی باید توسط مردم امری لازم شمرده شود و تولیدکنندگان ایرانی نیز در قبال این حرکت قدرشناس باشند و کالای باکیفیت به مردم عرضه کنند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان فارس ادامه داد: مطابق قانون حمایت از مصرف‌کننده انجمن‌ها باید در راستای ماده 12 این قانون، آگاه‌سازی مصرف‌کننده را از طریق رسانه‌ها و اقدامات دیگر سرلوحه کار خود قرار دهند.

جعفری بیان کرد: ارائه مشاوره حقوقی به مصرف‌کننده و دعاوی به مراجع حقوقی نیز از جمله مواردی است که انجمن پیگیری می‌کند.

به گفته وی، اصلاح نظام توزیع از مهم‌ترین اصول قانون اساسی است.

جعفری محاسبه قیمت تمام شده منطقی را در پروسه احقاق حق مصرف کننده و تولید کننده بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: تخلف افرادی که به طور خودسرانه اقدام به تعیین قیمت کالا یا خدمات می‌کنند مستندسازی شده و به مراجع ذیربط ارائه می‌شود.

به گفته وی، تنظیم رابطه منظم بین تولید و مصرف وظیفه اصلی این انجمن محسوب می‌شود که با بیش از 312 انجمن در شهرهای کشور و بیش از 80 هزار عضو در حال انجام است./س

برچسب ها: عضویت ، حمایت ، مصرف کننده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.