رييس جهاد دانشگاهي گفت: بايد جايگاه اصلي این نهاد در نظام آموزش عالي تثبيت شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمدحسين يادگاري  در دومين جلسه از سلسله نشست‌هاي گردهمايي معاونان فرهنگي واحدهاي جهاددانشگاهي كشور  با بيان اين مطلب با برشمردن اهداف چهارگانه‌اي كه در اساسنامه تشكيل جهاد دانشگاهي ذكر شده، اظهار كرد: در حال حاضر به هيچكدام از اين اهداف دست نيافته‌ايم و بسياري از افتخارات ناشي توانايي‌هاي افراد بوده است. 

رييس جهاد دانشگاهي اظهار داشت: براي تثبيت جايگاه جهاد دانشگاهي بايد پشتيباني‌هاي درون‌سازماني با حمايت‌هاي برون‌سازماني توام باشد.

رييس جهاد دانشگاهي با اشاره به قرآن و احاديث آن را منبع مناسبي براي تاثيرگذاري فرهنگي توصيف كرد و گفت: اين منابع در اختيار ما است، اما متاسفانه از به كارگيري آن مي‌ترسيم؛ علاوه بر اين منابع افراد خوش‌فكري هم وجود دارند كه تنها بايد تحت تعليم و تربيت قرار گيرند.

يادگاري بر لزوم توجه به دانشجويان مرسوم به قشر خاكستري تاكيد كرد و اشاره داشت: خوشبختانه تاكنون اقداماتي انجام شده ولي اين مساله بايد دغدغه تمام مسوولين دانشگاهي باشد.

وي تاكيد كرد: بايد فرزنداني كه از دست رفته‌اند به نظام و دين بازگردانيم و نبايد ايشان را فراموش شده حساب كنيم، اگر محاسن دين و مذهب براي اين قشر بيان شود مي‌تواند تلنگري براي ايشان محسوب شود.

يادگاري پس از اشاره به اين موضوع، نقش اساتيد در انتقال مفاهيم مذهبي را تاثيرگذار توصيف كرد و يادآور شد: اگر جهاد دانشگاهي در اين جهت حركت كند، بنيان و روش نويني در اين زمينه به وجود خواهد آمد.

 

يادگاري آموزش‌هاي دانشگاه‌هاي هنر را بي‌تاثير توصيف كرد و افزود: در حال حاضر تفكرات هاليوودي در اين محافل تدريس مي‌شوند.

رييس جهاد دانشگاهي كم‌توجهي به مباحث ارزشي را از اشكالات حوزه هنر دانست و اظهار كرد: اقدامات اندكي در اين زمينه صورت گرفته و متاسفانه آن چيز ي كه امروز حاكم به هنر ما است نشات گرفته از اثرگذاري فرهنگ ليبرالي و تكنيك‌ها‌ و روش‌هاي غربي است.


رييس جهاد دانشگاهي يكي از نمونه‌هاي تاثير فرهنگ غرب بر فرهنگ ايراني را برخي محصولات جشنواره‌هاي فيلم، تئاتر و موسيقي فجر دانست و گفت: در اختتاميه جشنواره فيلم فجر افرادي حائز رتبه و ارزش هستند كه در ارائه نقش خود موفق بوده و يا فيلم خوبي ساخته باشد، اما اين مسائل هيچ اثري در خانواده‌ها ندارد.

 



وي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در خصوص فرهنگ اظهار داشت: فرهنگ پايه و اساس فعاليت‌ها در نظام است، فرهنگ غني و پرمحتواي اسلام مي‌تواند براي انسان‌ها كارآمد بوده و بسياري از مشكلات را مرتفع نمايد.

رييس جهاد دانشگاهي ادامه داد: رهبري فرهنگ را كم فروغ توصيف كردند؛ بايد از بخش فرهنگ رفع مظلوميت شود چراكه خيلي از مشكلات جامعه با فرهنگ صحيح و مناسب حل مي‌شود/س 

 

 

برچسب ها: تاکید ، تثبیت ، جهاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.