رئيس روابط عمومي شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران، گفت: طرح نظارت بر عملکرد عرضه سوخت در جايگاه هاي کشور از امروز به صورت سه مرحله اجرا مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ داوود عربعلي در نشست خبري که پيش از ظهر امروز برگزار شد، از اجراي طرح نظارت بر جايگاه هاي عرضه مجاري سوخت در کشور خبر داد و گفت: اين طرح از امروز به صورت سه مرحله در کل کشور اجرا مي شود.

وي تعداد جايگاه هاي کل کشور را 44 هزار و 930 عنوان کرد و گفت: از اين ميزان 2 هزار و 949 جايگاه بنزين و نفت و گاز، هزار و 965 جايگاه CNG و 16 جايگاه LPG است.

عربعلي همچنين تعداد کل نازل هاي سوخت خودرو کشور را 43 هزار و 697 عنوان کرد و افزود: از اين تعداد 32 هزار و 172 نازل مربوط به جايگاه بنزين و نفت و گاز، 11 هزار و 390 مربوط به CNG و 136 نازل مربوط به LPG مي باشد.

وي از احداث 5 هزار و 484 نازل جديد در کشور خبر داد و گفت: از اين ميزان 3 هزار و 536 نازل بنزين و نفت و گاز و هزار و 948 مربوط به CNG است.

رئيس روابط عمومي شرکت ملي فرآورده هاي ملي ايران، همچنين از احداث 765 جايگاه سوخت در کشور خبر داد و افزود: حدود 442 جايگاه مربوط به بنزين و نفت و گاز و 323 مربوط به CNG است که بزودي به مرحله بهره برداري مي رسد.

  عربعلی تصريح کرد: ساخت این تعداد جایگاه بین 30 تا 40 درصد پیشرفت داشته است و پیش‌بینی می‌شود که تا شش ماه آینده ساخت 765 جایگاه سوخت مورد نظر به اتمام برسد.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: این گروه‌ها در 10 مسیر پرتردد نظارت خود بر جایگاه‌های سوخت را انجام خواهند داد.
 
10 مسیر پرتردد به شرح زیر است:
 
1_ گیلان _ اردبیل _ تبریز
 
2_ اراک _ لرستان _ اهواز _ آبادان
 
3_ قزوین _ زنجان _ میاندوآب _ ارومیه
 
4_ فارس _ بوشهر
 
5_ تهران _ کرج _ چالوس
 
6_ قم _ اصفهان _ شهرکرد
 
7_ شاهرود _ سبزوار _ مشهد مقدس
 
8_ یزد _ کرمان _ هرمزگان
 
9_ ساری _ گلستان _ خراسان شمالی
 
10 _ همدان _ کردستان _ کرمانشاه
 
تماس با شرکت پخش در صورت مشاهده کسر سوخت
 
البته این مدیر شرکت ملی پخش خاطر نشان کرد که نظارت بر جایگاه‌های سوخت در ایام نوروز سال 92 نیز در قالب مرحله‌ی سوم اجرا خواهد شد.
 
وی هم چنین از مردم خواست در صورت مواجه با کسر سوخت دریافتی با شماره‌هایی که در جایگاه‌ها نصب شده‌اند این موضوع را به شرکت پخش اطلاع دهند تا در همان لحظه ناظرانی برای رسیدگی به موضوع اعزام شوند. با توجه به قابلیت‌های سامانه هوشمند سوخت امکان بازگشت سوخت در صورت اشکال در سیستم جایگاه وجود خواهد داشت.

عربعلي متوسط زمان سوخت‌گیری را در ایران 5 تا 7 دقیقه اعلام کرد.
  
وی با تاکید بر این‌که تعداد جایگاه‌ها در جاده‌های برون‌شهری مناسب است، گفت: مشکل تعداد جایگاه‌ها مربوط به کلانشهرها است که این موضوع را توانستیم با افزایش تعداد نازل‌ها تا حدودی برطرف کنیم.

مدير روابط عمومي در پايان با تاکيد بر اينکه مرحله نظارت بر عملکرد عرضه مجاري سوخت در کشور در سه مرحله اجرايي مي شود، گفت: مرحله نخست از دوم اسفند تا ششم همين ماه، مرحله دوم 26 تا 30 اسفند و مرحله سوم از 7 فروردين تا 11 همين ماه اجرا مي شود.

عربعلي خاطرنشان کرد؛ هموطنان مي توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و مشکلات، با شماره تلفن 9627 يا شماره تلفني که در جايگاه هاي عرضه سوخت است، تماس حاصل فرمايند./س
برچسب ها: نظارت ، سوخت ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار