رئیس جمهور امریکا اعلام کرده ، ژنرال جان آلن تصمیم گرفته با صرف نظر کردن از نامزدی برای پست فرماندهی ارشد نیروهای ناتو در اروپا ، بازنشسته شود.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ،‌ باراک اوباما در بیانیه‎ای که روز سه‎شنبه در همین خصوص منتشر شد افزود، وی درخواست ژنرال جان آلن برای بازنشستگی و کناره گیری از فرماندهی ارتش را پذیرفته تا ژنرال بتواند به مسائلی که مربوط به سلامتی خانواده‎اش است بپردازد. گفته می‎شود که سلامتی همسر ژنرال جان آلن در خطر جدی قرار دارد.
این ژنرال چهار ستاره امریکایی در ماه‎های اخیر به شدت به خاطر مسائل مربوط به رسوایی‎ جنسی که در نوامبر ۲۰۱۲ منجر به برکناری دیوید پترائوس رئیس سابق سازمان اطلاعات و جاسوسی امریکا موسوم به سیا شد، تحت فشار قرار داشته است.
تحقیقات وزارت دفاع امریکا، پنتاگون، در ماه ژانویه، ژنرال آلن را پس از بررسی هزاران ایی میلی که او برای زنی در فلوریدا ارسال کرده بود، از تمامی اتهامات مربوط به بدرفتاری مبری کرد.
رئیس جمهور امریکا روز سه‎شنبه در دیدار با ژنرال جان آلن فرمانده مستعفی نیروهای ناتو در افغانستان، استعفای وی را پذیرفت.
اوباما در خصوص این دیدار افزود: من به ژنرال جان آلن گفتم که عمیقا به خاطر خدمات بی‎شائبه وی در طول ۱۹ ماه گذشته در افغانستان، و همچنین به خاطر چند دهه خدمت وی در ارتش امریکا، از او قدردانی می‎کنم.
رئیس جمهور امریکا در ادامه گفت:  امیدوارم که او و خانواده‎اش مرحله جدید زندگی خود را به بهترین شکل ممکن آغاز کنند و ما نیز خدمات بی‎نظیر ژنرال آلن را در افغانستان بتوانیم ادامه دهیم.






برچسب ها: بین الملل ، اروپا ، آمریکا ، آلن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار