قائم مقام وزیر کشور گفت: مجتمع حرفه آموزي و كار درماني خوزستان ويژه ويژه مددجويان اين استان نيمه نخست سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "طاهری" كه در برنامه یکروزه سفر وزیر کشور وارد استان خوزستان شده بود، با همراهی جمعی از مسئولین ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و همچنین مسئولینی از استانداری خوزستان، از پروژه‌های عمرانی زندان‌های شهرستان اهواز بازدید کرد.

در این بازدید‌ها، از محل احداث پروژه اندرزگاه‌های بزرگ زندان شیبان(مجتمع حرفه آموزی اهواز) و همچنین پروژه ساخت و ایجاد مجتمع مرکزی حرفه آموزی و کار درمانی خوزستان(الحدید) بازدید بعمل آمد و طاهری و همراهان با توضیحات پوستچی مدیر کل زندان‌های خوزستان، همزمان با بازدید میدانی، با اقدامات و سیاست‌های این مدیریت در توسعه فیزیکی زندان‌ها و ایجاد مراکز نگهداری مجرمین مواد مخدر از نزدیک آشنا شدند.

در پایان این بازدید قائم مقام وزیر کشور نتیجه بازدیدهای خود از دو پروژه مهم و بزرگ تأمینی و تربیتی مرکز استان خوزستان را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: در هر دو مرکز کارهای بسیار خوب و پر شتابی برای احداث مرکز و اندرزگاه‌های نگهداری محکومین مواد مخدر به انجام رسیده است.‌

طاهری افزود: در این بازدید نیز بنا داریم ضمن بررسی اقدامات استان خاصه اداره کل زندان‌های خوزستان در تأسیس و آماده سازی مراکز مورد نظر، تصمیمات لازم را برای تکمیل  و بهره‌برداری  اتخاذ نمائیم.

این مقام ارشد وزارت کشور در ادامه با اشاره به اینکه برای اثر بخشی مجازات مواد مخدر و برابر  ماده 42 قانون مبارزه با مواد مخدر کشور، دولت مؤظف شده  مراکزی را در راستای نگهداری مجزا و اصلاح مجرمین مواد مخدر بصورت مجزا و ویژه ایجاد کند گفت: در دهه 70 توسط دولت وقت اقداماتی به انجام رسید اما این اقدامات از اول اجرای برنامه پنجم توسعه کشور وارد مرحله جدیدی شد.

وی تصریح کرد: در برنامه ریزی احداث 7 مرکز در دستور کار قرار گرفت که با حمایت دولت و اختصاص بودجه از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، بهره‌برداری  از 5 مرکز انجام شد یا در آستانه بهره برداری است.

طاهري ادامه داد: در استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، تهران  و گرگان کارها تمام شده، از پروژه‌ها بهره‌برداری شده و یا در آستانه بهره‌برداری قرار دارند  که با بهره‌برداری از این 5 مرکز، بیش از 30000 نفر زندانی از زندان‌ها خارج و امر اصلاح و تربیت و نگهداری را در شرایط ویژه و اثر بخش سپری می‌کنند.

قائم مقام وزیر کشور همچنین گفت: در استان خوزستان هم اجرای طرح ماده 42 در اواخر سال گذشته به تصویب رسید که کار اجرائی آن از ماه‌های نخست سال جاری آغاز شد و با اینکه کمتر ازیک سال از احداث این پروژه می‌گذرد اما  با بودجه‌ای که در اختیار  مدیر کل زندان‌های استان قرار داده شد و با همت این دستگاه  کار با جدیت آغاز شده و با پیشرفت قابل قبولی ظرف این مدت کوتاه مواجه بوده که از این حیث از مدیر کل زندان‌های خوزستان و همکاران ایشان تقدیر می‌گردد.

طاهری  تصریح كرد: امیدوارم با تأمین اما بقی  اعبتارات مورد نیاز در سال جاری و سال بعد، هر دوی این پروژه‌های مهم در زندان‌ها در سال آتی به بهره‌برداری برسد  و زندانیان مواد مخدر به این ندامتگاه آورده شوند و شاهد اجرای این سیاست عالی دولت و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به خوبی در استان خوزستان باشیم.

بدون شک با این اقدام زندان‌های ما از مجرمین مواد مخدر پاکسازی می‌شوند و ضمن اینکه فضا و مجال مناسبی برای اصلاح و تربیت سایر مجرمین پدید می‌آید، کارهای علمی و اصولی ای نیز برای اصلاح و تربیت مجرمین مواد مخدر انجام می‌شود که در پاکسازی جامعه  و سلامت اجتماعی بسیار اثر بخش خواهد بود.

قائم مقام وزیر کشور خاطرنشان كرد: قطعا برای  تأمین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز جهت تکمیل و بهره برداری از این مراکز در استان   پیگیری لازم را چه از تهران و چه از محل اعتبارات استانی  با جدیت دنبال خواهیم کرد و با عنایت به مشاهدات خوبی که در این بازدید داشتیم و حکایت از همت بالای مدیریت زندان‌های استان و تیم همکار برای پیشبرد سریع و صحیح و کیفی کار وجود دارد، قطعا انگیزه حمایتی ما افزایش یافته و باور داریم با حمایت لازم این مراکز در نمیه نخست سال 92 و در همین دولت  آماده بهره‌برداری خواهد شد و مشکلات زندان‌های استان نیز مرتفع می‌شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار