معاون سلامت، اصلاح وتربیت سازمان زندانها واقدامات تامینی و تربیتی كشور گفت: ورود معتادان به زندانها ممنوع است و باید از ورود این افراد به زندان جلوگیری وبه مراكز مخصوص بازپروری انتقال داده شوند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛علی شمس روز چهارشنبه درحاشیه بازدید از زندانهای هرمزگان افزود: برای افرادی كه با جرایمی نظیر سرقت، قتل، آدم‌ ربایی و یا سایر جرایم به حبس محكوم می‌شوند اقداماتی جهت ترك اعتیاد آنان صورت می‌گیرد.

وی درخصوص تفكیك زندانیان براساس نوع جرم و بزه در زندان‌ها نیز ابرازداشت: به صورت كلی زندانیان جرایم موادمخدر از جرایم عمومی تفكیك و جداسازی شده وطبقه بندی جرایم نیز متقاوت است اما باتوجه به اینكه عنوان جرم زیاد می باشد به تعداد عنوان جرم فضا برای نگهداری زندانیان وجود ندارد.

معاون سلامت سازمان زندانهای كشور ادامه داد: تنها برای مواد مخدر بیش از 20 عنوان مجرمانه وجود دارد و سرقت و دیگر جرایم نیز به همین شكل است اما امكانات موجود پاسخگو نیست.

شمش درادامه اظهارداشت: سازمان زندانهای كشوردر راستای اصلاح و تربیت وكاهش آسیب رفتارهای پرخطر مددجویان 256برنامه كارشناسی شده در زندانها به انجام می رساند كه عمده این برنامه‌ها فعالیت‌های فرهنگی است كه در تمام زندان‌ها در حال اجرا می باشد.

این مسوول بیان داشت: عمده این برنامه ها فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، حرفه‌آموزی و كلاس‌های نهضت سواد‌آموزی می باشد و در برخی از زندان‌ها نیز امكان تحصیلات آموزش عالی فراهم است كه مددجویان می‌توانند در آن مشغول به تحصیل شوند.

شمس درخصوص احداث اندرزگاه نسوان در زندانهای فاقد این بند نیز گفت: سیاست كشور براین است كه زندان زنان وجود نداشته باشد وباتوجه به حجم كم زندانیان زن و این كه قضات با جریمه و موارد جایگزین حبس با زنان مجرم برخورد می‌كنند، نیازی به راه‌اندازی ندارد و تعداد كمی از آنان نیز به زندان مراكز استان منتقل می‌شوند.

معاون سلامت، اصلاح وتربیت سازمان زندانها همچنین دربازدید از زندانهای هرمزگان یادآورشد: زندان های این استان از حیث انجام فعالیت های فرهنگی، تربیتی و اصلاحی بسیار مناسب است و اقدامات صورت گرفته در زمینه بهداشت و درمان، فنی و حرفه‌ای، آموزش واشتغال زندانیان در این استان قابل تقدیر است.

گفتنی است: معاون اصلاح وتربیت سازمان زندانها به همراه دانش صفت زاده مدیركل زندانهای هرمزگان از زندانهای بندرعباس، میناب و رودان و بخش های بهداری، كلینیك مثلثی،دارالقرآن، كلاس های فنی وحرفه ای و غیره این زندانها بازدید و از مددجویان این زندانها نیز دیدار و به بررسی مسائل و مشكلات آنها پرداخت. /س

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.