شخصيت هاي سياسي مصر سفر بسيار محرمانه هيئت رژيم صهيونيستي به اين کشور و ديدار اعضاي اين هيات با مسئولان اطلاعاتي و امنيتي مصر را محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ محمد امين گفت : شخصيت  هاي سياسي بر اين باورند  هيئت رژيم صهيونيستي تلاش مي کند با بهره برداري از بي ثباتي اوضاع در مصر،  براي هماهنگي امنيتي بيشتر در برخي از پرونده ها سوء استفاده کند.

در همين حال مسئولان امنيتي رژيم صهيونيستي با مسئولان بلند پايه امنيتي مصر درباره آخرين تحولات صحراي سينا و مسئله فلسطين گفتگو کردند و فضاي بسيار محرمانه اي بر اين ديدار کوتاه سايه انداخته بود. منابع امنيتي گفتند  دو طرف درباره تامين امنيت  مرزها و تثبيت آرامش و آتش بس ميان فلسطيني ها و اسرائيلي ها و علاوه بر آن  درباره بازداشت يک سرباز اسرائيلي در صحراي سيناء که از مراکز امنيتي تصوير برداري مي کرد بحث و  تبادل نظر کردند.

« ابراهيم الدرواي» مدير مرکز پژوهشهاي فلسطين در قاهره در اين بارهگفت  : اين هيئت اسرائيلي کمتر از يک هفته پيش  به قاهره سفر کرد . آنان برخي از پرونده ها  از جمله پرونده مربوط به توافق و  قرارداد دو طرف اسرائيلي و فلسطيني در باره  اسراي آزاد شده را بررسي کردند .

اين درحالي است که  اسرائيل اکنون  اين توافق را نقض و برخي  از اسراي آزاد شده را در کرانه باختري مجدد  بازداشت کرده است. اکنون يک سرباز اسرائيلي در صحراي سيناء بازداشت است  و من معتقدم اسرائيل براي آزادي او تلاش مي کند اما مصر دلايل و مدارکي دارد که اين فرد يک جاسوس بوده و در صحراي سيناء دستگير شده است.

برخي از سياستمداران  بر اين باورند که سفر هيئت اسرائيلي به مصر داراي اهداف پنهان ديگري است زيرا رژيم صهيونيستي مي خواهد از ناآرامي ها در مصر سوء استفاده کند تا اينکه امتيازهاي امنيتي براي حمايت و حفاظت  از خودش بدست آورد و   تونلهاي موجود ميان مصر و غزه را مسدود کند .«مجدي احمد حسين» رئيس حزب کار  در اين خصوص گفت :  تخريب تونلها اقدام ننگيني است که در دوران حکومت محمد مرسي اتفاق افتاده است زيرا تخريب تونلها در غزه تحت فشار آمريکا و اسرائيل صورت گرفته است.



برچسب ها: مصر ، هیئت ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار