معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان‎‏رضوی از ثبت نام 14هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجت الاسلام سعید آخوندی صبح امروز در  نشست خبری  افزود :با شروع طرح و تعیین سهمیه 12 هزار و 500 نفر برای استان، خوشبختانه این سهمیه و ثبت آن در سامانه جامع موقوفات اداره کل اوقاف و امور خیریه در بهمن ماه محقق شد و این آمار هم اکنون به 14 هزار و 254 نفر رسیده است. این افراد شامل 9 هزار 900 نفر خانم و 4 هزار 354 نفر آقا است که در سه گروه سنی ثبت نام از آن‌ها صورت گرفته است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خاطرنشان کرد: شهرستان‌های جغتای، گناباد و بجستان بهترین عملکرد را در ثبت نام و تعیین استاد قرآن آموزان در سامانه و ارزیابی از آن‌ها داشته‌اند.

آخوندی در ادامه با اشاره به برگزاری اولین جلسه مشترک بین قائم مقام ستاد و رئیس کمیته روستایی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: امسال برای اولین بار در کشور، در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف، مرحله روستایی به مراحل شهرستانی اضافه شده است که کیفیت بخشی مسابقات و دربرگیری هم استانی‌ها را در لایه‌های روستایی دربر دارد.

اسماعیل نورمحمدی، رئیس کمیته روستایی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن استان در ادامه این نشست بیان کرد: 3 هزار و 335 روستا و 70 بخش در استان خراسان‌رضوی قرار دارد که 2 هزار و 100 روستا از آن دهیار دارند.

وی اظهار داشت: در این جلسه مصوب شد که در 2 هزار و 100 روستا که دارای دهیار هستند مسابقات قران برگزار شود و به عنوان مرکزیت برای روستاها قرار گیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام در سی و ششمین دوره مسابقات در روستاها از 9 فروردین سال آینده شروع و تا 20 اردیبهشت ادامه دارد./ع

 

برچسب ها: ثبت نام ، طرح ، حافظان ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.