سرکنسول افغانستان در مشهد از برگزاری جشنواره افغانستان‌شناسی در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمدامین صدیقی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم اختتامیه مسابقات افغانستان‌شناسی در مشهد در مورد برگزاری چنین مسابقاتی  اظهار کرد: این برنامه از ابتکارات جمهوری اسلامی ایران است که از تابستان امسال آغاز شده است.

 

وی ادامه داد: مسابقات افغانستان‌شناسی برای سه نسل از افغان‌ها که در ایران هستند، بسیار حائز اهمیت است، چراکه آنان از فرهنگ و جغرافیای افغانستان کمتر اطلاع دارند.

 

سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد خاطرنشان کرد: نسلی از افغان‌ها در ایران متولد شده‌اند که اطلاع چندانی از افغانستان ندارند، بنابراین برگزاری چنین برنامه‌هایی برای کسب آگاهی و معلومات آنان می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

 

صدیقی تصریح کرد: طی این سه دهه میزبانی دولت و مردم ایران در قبال مهاجران افغان فراموش ناشدنی است.

 

وی عنوان کرد: کنسولگری افغانستان در مشهد طی یک سال گذشته فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مفیدی انجام داده است؛ این در حالی است که ما به این فعالیت‌ها بسنده نکرده‌ایم و طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم در سال جدید قصد داریم جشنواره و سمینار افغانستان‌شناسی را برگزار کنیم.

 

سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد افزود: در این سمینار مهمانانی از داخل کشور افغانستان دعوت می‌شوند؛ همچنین از ظرفیت‌های مهاجران افغان نیز استفاده می‌شود.

 

صدیقی گفت: این مراسم در سال جدید به مدت یک هفته در محل کنسولگری جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد برگزار می‌شود/س  

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.