رئیس مجلس ملی سوریه گفت: تروریسمی که با آن مواجه هستیم، از خارج هدایت می شود تا زیرساختهای سوریه به ویژه تأسیسات نفتی اش را نابود کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  رئیس مجلس ملی سوریه گفت: تروریسمی که با آن مواجه هستیم، از خارج هدایت می شود تا زیرساختهای سوریه به ویژه تأسیسات نفتی اش را نابود کند.

جهاد لحام این مطلب را در آغاز جلسه امروز مجلس که با حضور نخست وزیر و اعضای هیات دولت سوریه و برای بررسی وضع اقتصادی، خدمات و گام های مربوط به گفتگوهای ملی برگزار شد، بیان و بر ضرورت عملی سازی گفتکوهای ملی به عنوان تنها راه برون رفت از بحران در سوریه تاکید کرد.

این مقام ارشد سوریه با اشاره به اینکه امروز سوریه با دشمنی روبرو است که با کمک قدرتهای خارجی درصدد ایجاد فتنه میان مردم و ویرانگری برآمده، افزود: برای حفظ وحدت ملی و کرامت مردم سوریه که با فتواهائی به نام دین کشته می شود، فراروی یک چالش بزرگ قرار داریم.

وی تصریح کرد، همه تلاش خود را برای دستیابی به راهکاری برای حل سیاسی بحران در سوریه به کار می گیریم و برای فعال سازی گفتگوهای ملی تلاش جدی خواهیم کرد، زیرا این تنها راه برون رفت از بحران در سوریه است. گفتگوی ملی اساس برنامه سیاسی ارائه شده از طرف رئیس جمهور است و همه باید برای حل بحران در این چارچوب تلاش کنیم.

گفتنی است، بشار اسد رئیس جمهور سوریه ماه گذشته میلادی در نطقی در دمشق طرح خود را برای حل سیاسی بحران سوریه ارائه کرد ، این طرح چند مرحله ای شامل برقراری آتش بس، گفتگوی ملی فراگیر در مورد منشور ملی، تشکیل دولت و پارلمان فراگیر می شود.

در همین ارتباط ، نخست وزیر سوریه در سخنانی در این جلسه از همه نخبگان و گروه های سیاسی این کشور خواست در فرآیند سیاسی برای پایان دادن به بحران بر اساس طرح سیاسی بشار اسد شرکت کنند.

وائل الحلقی با اشاره به اینکه دولت سوریه مصمم است فضای مناسبی برای گفتگوی ملی ایجاد کند، گفت، هیچ کس از این گفتگوها حذف نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دولت همه تلاش خود را برای برقراری امنیت و آرامش در سوریه به کار گرفته است، اظهارداشت، حفظ خاک کشور و محافظت از جان ملت از اولویتهای دولت به شمار می رود.

الحلقی در پایان افزود، اعمال تحریم های اقتصادی از سوی اتحادیه اروپا،آمریکا و برخی کشورهای عربی بخشهائی را از جمله خدمات بهداشتی و درمانی با مشکل روبه رو کرده است و در همین حال ، گروه های تروریستی به بیمارستانها و مراکز درمانی و بهداشتی حمله می کنند که این از همدستی تروریستها با عوامل خارجی برای تشدید بحران در سوریه حکایت دارد.
برچسب ها: تروریست ، سوریه ، تأسیسات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار