نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی می گوید: آنچه در قانون هدفمندی یارانه هابرای حمایت از تولیدکنندگان و بخش صنعت آمده بود، بنا به دلایلی محقق نشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


عبدالرضا مصری ضمن حکیمانه دانستن نام گذاری امسال به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار وسرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری،بیان داشت: در این سال شاهد افزایش فشارها و مزاحمت استکبار برای ایران بودیم و لذا این نامگذاری بسیار حکیمانه بود تا بخش تولید کشور آسیب کمتری ببیند.

وی ادامه داد: نوسانات و تغییرات نرخ ارزاز جمله مهمترین مشکلات تولیدکنندگان داخلی است و به دلیل نوسانات نرخ ارز، تولیدکننده توانایی مدیریت و محاسبه قیمت تمام شده محصولات خود را نداشت.

عدم پرداخت سهم بخش تولید از درآمد ناشی از هدفمند شدن یارانه ها، دستورالعمل ها و بخش نامه های مختلف و سردرگم کننده و ... از جمله دیگر عواملی بود که برای تولیدکنندگان داخلی مشکل ایجاد کرده است وی یادآوری کرد: در حالیکه سرمایه در گردش واحدهای تولیدی تغییری نکرده، آنها مجبورند مواد اولیه خود را با قیمت دو یا سه برابری تهیه کنند که این موضوع صدمه جدی به تولیدکنندگان وارد می سازد.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در پایان ابراز امیدواری کرد سال آینده گشایشی برای تولیدکنندگان کشور رخ دهد و شاهد حمایت از آن ها در چارچوب قوانین و مقررات تعیین شده باشیم./س

برچسب ها: کرمانشاه ، نوسان ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.