سرپرست سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی با بیان اینکه مسابقات ملی مناظره دانشجویی 5 تا 7 اسفند برگزار می شود گفت: این مناظره ها کرسی های آزاد اندیشی را احیا می کنند.

به گزارش خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل ، دکتر رضا فرید زاده سرپرست سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در نشست خبری دومین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی با بیان این که مبنای تشکیل جلسات مناظره است گفت: رشد و شکوفایی فرهنگ گفتگو زمینه سازی برای شکل گیری تفکر خلاق و نقاد در میان دانشجویان ، ایجاد انگیزه برای جامعه جهت گرایش به ارتقاء دانش و آگاهی  از جمله اهداف این مسابقه است.
 
وی با اشاره به این که دومین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی به صورت گروهی برگزار خواهد شد افزود: هر گروه متشکل از 4 نفر عضو دانشجو و یک سرپرست می باشد ، سرپرست سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی ادامه داد: موضوعات مسابقه توسط شورای علمی در سی و دو موضوع تشکیل شده که به صورت قرعه کشی به گروه های شرکت کننده ارائه می شود.
 
وی تصریح کرد: این مسابقات که از 5 تا 7 اسفند در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد،به صورت حذفی بوده و پس از نیمه نهایی و فینال 4 گروه برتر گواهی حضور در مسابقات ملی مناظره دانشجویی ، نشان خواجه نصیر الدین طوسی لوح افتخار و جایزه نقدی از 5 میلیون تا 20 میلیون در نظر گرفته شده است.
 
فرید زاده تصریح کرد: در مسابقات امسال 32 تیم از سراسر کشور شرکت دارند که 21 تیم از دانشگاه های استان تهران از جمله علامه، امام صادق، شریف، تربیت مدرس شهید بهشتی، سوره  و 11 گروه از دانشگاه های استانی از جمله زنجان ، اصفهان، مشهد ، ایلام کردستان  حضور خواهند داشت.
 
وی با بیان این که 45 درصد دانشجویان شرکت کننده مقطع کارشناسی، 38 درصد ارشد و 17 درصد دانشجویان دکتری هستند ادامه داد: ساختار مسابقات به گونه ای است که دو کمیته علمی و کمیته داوران آن را هدایت می کنند.
 
رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اظهار کرد در صورت برگزاری مسابقات مناظره به صورت مطلوب اصول کلی کرسی های آزاد اندیشی تقویت خواهد شد که یکی از دلایل موفق نبودن کرسی های آزاد اندیشی عمل نکردن به برخی از مقدمات آن است.
 
وی در پایان با بیان این که طی 3 روز برگزاری مسابقات 6 کارگاه آموزشی از جمله اصول گفتگو، اصول شنیدن، مهارت های چیرگی ارائه می شود خاطر نشان کرد: موضوعات مختلف اجتماعی فرهنگی در این مسابقات مورد بحث و بررسی خواهد گرفت.
 
در ادامه مهندس علی رضا زجاجی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: رویه مناظره و مباحثات علمی و ارائه نظرات و در نهایت جمع بندی در این مسابقات پیگیری می شود.
 
وی با اشاره به اتفاقات دو هفته اخیر در جامعه گفت: اتفاقات اخیر نشان داد که مناظرات باید در همه ابعاد شروع و پیگیری شود.
 
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی یادآور شد: برگزاری مناظرات می تواند مشکلات را با گفتگو و سعه صدر که فرموده مقام معظم رهبری است نیز در پی داشته باشد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورتی که فرهنگ گفتگو در تمام سطوح به صورت صحیح ترویج یابد مسایل و مشکلات جامعه حل خواهد شد./ع2
برچسب ها: ملی ، مناظره ، دانشجویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار