مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: آگاه سازی جامعه هدف از طریق رسانه‌ها، اثرگذارترین روش برای نهادینه ساختن فرهنگ صحیح زندگی و کاهش مشکلات آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، رضا ربیعی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای استان اظهار داشت: رسانه‌ها می‌توانند با افزایش آگاهی شهروندان از طریق برنامه‌های مختلف موجب کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه شوند.

وی تصریح کرد: متاسفانه هم اکنون ساخت فیلم پیرامون افراد زیر پوشش بهزیستی بسیار کم است، در حالی که این افراد هم از اعضای جامعه هستند و پخش مشکلات زندگی افراد معلول و ناتوان می‌تواند موجب آگاهی مردم و مسئولان از شرایط سخت زندگی این قشر از افراد جامعه و برنامه‌ریزی صحیح آنان برای حل این مشکلات شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ارتباط کاری با سازمان صدا و سیما را از نکات مثبت برای سازمان بهزیستی قلمداد کرد و گفت: همکاری با صدا و سیما و انعکاس فعالیت‌های سازمان باعث رشد و تعالی جامعه هدف بهزیستی می‌شود.

ربیعی ادامه داد: بهزیستی برای اجرای این برنامه‌ها و تحقق اهداف پیش بینی شده نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله صداوسیمای استان است.

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی نیز عمل به تعهدات را اصل کاری خود برشمرد و گفت: من افتخار می‌کنم که در این مسیر خدمتگزار بهزیستی بوده و خدمت به آنها را تلاشی جهادگونه در راه خدا می‌دانم.

حمید قربانی‌جم افزود: فلسفه وجودی بهزیستی، کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق حوزه فرهنگی و پیشگیری است و ما با یک برنامه‌ریزی کلان و بلند مدت در زمینه‌های مختلف می‌توانیم آسیب‌های گوناگون ازجمله طلاق، اعتیاد، فرار و … را کم کرده و اثرگذاری هزینه‌هایمان را در آینده مشاهده کنیم.

وی همچنین به اهمیت اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: آموزش و خبر رسانی در حوزه‌های مختلف بهزیستی هزینه نیست، بلکه درآمد محسوب می‌شود و این اطلاع رسانی از طریق رادیو و تلویزیون که مخاطب خود را از میان قشر آسیب دیده جذب خود کرده، بیشتر نمود پیدا می‌کند.

در این نشست پیرامون نحوه افزایش تعامل بین دو دستگاه بحث و تبادل نظر شد.
برچسب ها: بهزیستی ، جامعه ، آسیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.