برای زنده کردن صنعت توریسم درمانی باید آژانس های مسافرتی به بازاريابی بیمار برای گرفتن خدمات بپردازند تا این صنعت زنده شود.

حسن راشکی، دبیر کمیته گردشگری سلامت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  حدود یک سال است که تلاش های زیادی کردیم تا شرایط و امکانات گردشگری سلامت را مثل یک زنجیره به هم متصل کنیم تا وقتی فردی از خارج از کشور وارد کشور ما می شود هیچ گونه مشکلي نداشته باشد.

وی با بیان این که نبود هیچ مشکلی مستلزم همکاری بین بخشی است گفت: این همکاری باید بین سازمان های ذیربط وجود داشته باشد که البته باید این همکاری طوری باشد که حالت نظارت بر عملکرد داشته باشد.

وی ادامه داد: در توریسم درمانی یک سری آژانس های مسافرتی هستند که باید در کشورهای هدف بیمار را بازاریابی کنند و تمام امکانات رفت و آمد رفاهی و درمانی را برای فرد ایجاد کنند، باید توجه داشت که این آژانس های مسافرتی باید احساس نیاز کنند که صنعت توریست درمانی می تواند برای آن ها سود آور باشد و اگر این احساس ایجاد شود آن ها وارد این صنعت می شوند.

راشکی اظهار داشت: در حال حاضر آژانس های مسافرتی ما بیشتر برای بردن از داخل کشور به خارج فعالیت می کنند و باید در این زمینه فرهنگ سازی کرد که مسئول این فرهنگ سازی ارگان های متفاوتی همچون وزارت بهداشت، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان نظام پزشکی، اتاق بازرگانی هستند.

وی عنوان کرد: یک کمیته ملی گردشگری سلامت در این خصوص تشکیل شده است که در این کمیته سازمان های متفاوتی همچون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در آن حضور دارند وزارت بهداشت از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خواسته که آژانس های مسافرتی را که متقاضی فعالیت در بحث توریسم درمانی هستند را به این کمیته معرفی کند تا این کمیته وظیفه نظارت بر عملکرد آژانس ها را داشته باشد.

راشکی تصریح کرد: سازوکار در این کمیته فراهم شده و پورتال هایی که برای نظارت این آژانس ها لازم است فراهم شده است ولی باید توجه داشت که متاسفانه سازمان میراث فرهنگی هنوز در این خصوص وارد نشده و به نتیجه نرسیده است اگر این امر با برنامه هایی که تدوین شده جلو برود به سرعت می توانیم در زمینه توریست درمانی رشد کنیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار