مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دلفان گفت: سالانه 200 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در دلفان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛جواد احمدپور گفت: در شهرستان دلفان 120 هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که سالانه 200 هزار تن انواع محصولات در این شهرستان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد جمعیت 150 هزار نفری این شهرستان در بخش کشاورزی فعالیت دارند، افزود: در شهرستان دلفان 330 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت سبزی و سیفی، شش هزار و 125 هکتار به کشت گیاهان علوفه‌ای و دو هزار و 520 هکتار نیز به کاشت عدس اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دلفان گفت: عمده فعالیت‌های کشاورزی مردم این منطقه در تولید غلات و حبوبات است که به صورت دیم و آبی با امکانات موجود و با ضریب مکانیزاسیون حدود 1,5 اسب بخار در راستای توسعه شهرستان و خودکفایی تلاش و کوشش دارند.

وی اظهار داشت: شهرستان دلفان دارای امکانات بالقوه‌ای در زمینه کشاورزی، صنعت و نیروی کار ارزان است که این شاخص‌ها این منطقه را نسبت به دیگر شهرستان‌ها متمایز کرده است.

احمدپور یادآور شد: در شهرستان دلفان در سال زراعی گذشته 65 هزار تن غلات، 38 هزار تن نخود تولید شده است که متوسط تولید گندم آبی آن در هر هکتار 3,5 تن، گندم دیم 1,2 و نخود دیم65 درصد است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دلفان گفت: طرح خودکفایی گندم آبی و دیم در سطح 10 هزار و 44 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان و پنج سایت الگویی انتقال یافته‌های گندم دیم و آبی در مزارع این شهرستان به اجرا در آمده است./ب

برچسب ها: سالانه ، محصولات ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.