مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر گفت: تاکنون دو هزار و 766 شغل توسط کمیته امداد در روستا و شهرهای زیر 20 هزار نفر ایجاد شده است.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، فرید محبی در جمع شماری از خبرنگاران اظهار داشت: تعداد دو هزار و 766 نفر در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر در سامانه اشتغال ثبت نام کرده‌اند که این نهاد بعد از پالایش ثبت نام شدگان نسبت به تشکیل پرونده و معرفی به سیستم بانکی برای پرداخت تسهیلات اقدام می‌شود.

وی افزود: مطابق با برنامه ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر تمامی افراد بیکار در این مناطق اعم از مددجو و غیر مددجو ثبت نام و برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بیان داشت: هزینه‌های این اشتغال‌ها از محل اعتبارات بند 11 شورای عالی اشتغال بوده است و تاکنون 151 میلیارد ریال بابت اجرای این پروژه‌ها صورت گرفته است.

محبی عنوان کرد: طرح‌های اشتغال شامل تسهیلات مشاغل خانگی و خود اشتغالی است که سقف وام‌های مشاغل خانگی 500 میلیون ریال با دوره‌های بازپرداخت 3 ساله و وام‌های خود اشتغالی با مبلغی بالغ بر 150 میلیون ریال با دوره باز پرداخت 5 ساله است.

وی خاطر نشان کرد: قطعا همکاری سیستم بانکی در تسویه پرداخت اعتبارات می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد اشتغال گسترده در سطح روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر باشد.
برچسب ها: شغل ، روستا ، بوشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.