سینماگر انقلابی باید با دوری از افراط گرایی و تحلیل و بصیرت، استقلال روحی خود را حفظ کند.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران؛ شب گذشته برنامه "ققنوس" از شبکه 4حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان در مورد سینما و سینماگر انقلابی گفت: برای درست کردن سینمای فاخر ابتدا باید شان سینماگران بالا ببریم و آنان را در این جایگاه والا به مردم معرفی کنیم تا با بالا رفتن انتظار مردم از سینماگران آنان نیز توقع خود را نسبت به خود افزایش می‌دهند. 

وی افزود: بستر تکریم باید فراهم شود زیرا یک سینماگر در حد یک فیلسوف است زیرا فراوانی دانش او باید بالا باشد پس باید انتظاراتمان را از سینماگران بالا ببریم سینماگر علاوه بر ذوق، فکر و خلاقیت باید آگاهی‌های رواشناختی، جامعه شناختی و نگاه عمیق تاریخی داشته باشد. 

حجت‌الاسلام و مسلمین پناهیان عنوان کرد: مقداری باید رهبران در فضای سینمایی حکیم تر و فهیم تر باشند زیرا سینما شغل مهم و برجسته ای است. 

وی افزود: نباید به سینما به عنوان یک حرفه پول درآور و سرگرم کننده نگاه شود خود به خود هنگامی که انتظارات بالا رود فرد بدون تعمیق و تفکر کاری از پیش نخواهد برد. 

حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان عنوان کرد: ساخت اندیشه و موعظه باید ارتباط خود را با سینماگر حفظ کند و به این نکته مهم توجه داشته باشد که صرفا وقت برای یک هنرمند تاثیرش از کتاب نوشتن بیشتر است. 

وی بیان کرد: سینماگر انقلابی باید از قدرت تحلیل و آینده نگری بهره مند باشد و تحلیل و بصیرت عمیق را سرلوحه کار خویش قرار دهد و علاوه بر این باید به خوبی عشق بورزند و از بدی ها دوری جوید و با دوری از افراط گرایی، استقلال روحی خود را حفظ کنند. 

حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان اظهار داشت: کارگردانی و سینما از کار فرماندهی در دفاع مقدس کمتر نیست و با احیا خون شهدا حفظ و توسعه آن به مراتب کاری عظیم تر  را انجام می‌دهد سینماگران باید به این نکته توجه داشته باشند که یک فرمانده خوب قبل از کارهایش خود وی از دیگران دلبری می‌کند. 

وی تصریح کرد: یک سینماگر انقلابی و خوب به شهادت از هر فرد دیگری نزدیکتر است و در صورتی که یک سینماگر انقلابی با نیت صادقانه به پیش رود خدا نیز با سهل کردن امور برای او به وی کمک خواهد کرد. 

حجت‌الاسلام و مسلمین پناهیان گفت: نکته بسیار مهم دیگر حضور انقلابیون در عرصه سینما است آنان باید عرصه سینما را وظیفه اصلی خود تلقی کنند در غیر این صورت مشکلات در این حوزه برطرف نمی‌شود. 

وی ادامه داد: بزرگترین صادرات ما به جهان باید معنویت و معرفت باشد و این امر جز به واسطه سینما نیست مزیت نسبی ما معرفت و معنویت است پس باید با صدور تکنولوژی نرم حرکت کنیم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.