سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي براي بازديد و افتتاح چندين طرح درماني، خدماتي و عمراني در دانشگاه علوم پزشکی مشهد صبح امروز وارد مشهد مقدس شد.

به گزارش گروه  علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب دا، قرار است دکتر حسن طريقت منفرد به همراه هيئتی از بيمارستانهاي امام رضا(ع)، امدادی شهید کامیاب، ام البنین (س)،محل احداث دانشکده های پزشکی و داروسازی، شهرک دانش و سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مرکز بهداشتی پنج تن بازدید و طرحهایی را نیز به مورد بهره برداری قرار دهد.

بر اساس این گزارش، بخش MRI و سی تی آنژیو گرافی بیمارستان شهید کامیاب، بهره برداری از بخش ای سی یو سوختگی بیمارستان امام رضا(ع)، مرکز بهداشتی درمانی پنجتن ، بخش NICU بیمارستان ام البنین (س)،طرحهای پژوهشی درمانی و خدماتی دانشکده دندانپزشکی از جمله طرحهایی است که قرار است امروز با حضور سرپرست وزیر بهداشت به بهره برداری برسد.

با حضور سرپرست وزير بهداشت بخش MRI و CT آنژيو بيمارستان امدادي شهيد کامياب مشهد به بهره برداري رسيد

بر اساس این گزارش، در اين مراسم که با حضور دکتر محمد حسن طريقت منفرد ‌جمعي از مديران کشوري، استاني و دانشگاهي برگزار شد، بخش MRI و CT آنژيو بيمارستان شهيد کامياب به منظور گسترش خدمات کلينيکي تخصصي و تشخيصي به مجاوران و زائران بارگاه منور حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) به بهره برداري رسيد.

برپایه این گزارش، بخش MRI در مساحت 290 متر مربع با هزينه اي بيش از 14 ميليارد ريال ايجاد و دستگاه MRI (5/1تسلا) نيز با هزينه اي بيش از 21 ميليارد ريال در اين بخش نصب و راه اندازي شده است.

براساس این گزارش، دکتر بیرجندی نژاد رئیس بيمارستان شهيد کامياب نیز در حاشيه اين مراسم با اشاره به اينکه اين مرکز از مراکز تروما دانشگاهي به شمار مي رود که بيماران سانحه ديده به آن ارجاع داده مي شوند و ماهانه بيش از 70 بيمار براي انجام اقدامات تشخيصي نياز به MRI پيدا مي کردند، خاطر نشان کرد: ‌تا کنون براي انجام MRI بيماران سانحه ديده به ديگر مراکز اعم از دولتي و خصوصي ارجاع داده مي شدند که با راه اندازي اين دستگاه اين مشکل مرتفع شد.

همچنين بخش CT آنژيو (16 اسلايس) اين مرکز نيز با هزينه اي بيش از 11 ميليارد و 670 ميليون ريال به بهره برداري رسيد.

براساس این گزارش، تا پيش از اين بيماران براي دريافت خدمات آنژيوگرافي عروق به ديگر مراکز دولتي و خصوصي ارجاع داده مي شدند که در حال حاضر با بهره برداري از اين طرح ميزان اعزام بيماران به حداقل رسيده است.

گفتنی است: بیمارستان امدادی شهید کامیاب از مراکز تروما و سوانح زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شمار می رود که بیشتر خدماتش منحصر به ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی به سانحه دیدگان حوادث اختصاص یافته است.

تجهیز این مرکز به تجهیزات مدرن تخصصی و تشخیصی گام موثری در ارائه خدمت به بیماران زائر و مجاور بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) می باشد. در حال حاضر سالانه 16 هزار بیمار سانحه دیده در این مرکز بستری و از خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی این بیمارستان بهره مند می شوند./ع2

برچسب ها: درمان ، بیمارستان ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار