رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت(استصنا) گفت: ساختار بدنه میانی صنعت نفت باید ارتباط ملموس تری با انحمن سازندگان تجهیزات نفت برقرار کنند تا مشکلات سرراه سازندگان مرتفع شود.

رضا پديدار در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با تاکید براین که مقامات ارشد وزارت نفت با انجمن سازندگان تجهیزات نفتی همگام هستند افزود: ساختار بدنه میانی صنعت نفت باید ارتباط ملموس تری با انحمن سازندگان تجهیزات نفت برقرار کنند تا مشکلات این بخش مرتفع شود.

وی اظهار داشت: مسوولان عالی وزارت نفت با هدف مرتفع کردن مسایل تولیدکنندگان داخلی گام بر می دارند، اما وقتی برای ادامه روند کار به زیرمجموعه ها و بدنه میانی نفت مراجعه می کنیم، بعضا با مقاومت هایی مواجه می شویم که نشان می دهد رغبتی برای همکاری ندارند.

وی با بیان اینکه در راستای این حمایت باید پل اعتماد بین سازندگان و کارفرمایان ایجاد شود، افزود: البته مسوولان عالی صنعت نفت به بخش خصوصی اعتماد دارند، اما متاسفانه در مواجهه با بدنه این وزارتخانه و شرکت های تابعه آن با مقاومت روبرو می شویم.

پدیدار با اشاره به فرهنگ اعتماد سازی و احترام به تولیدکنندگان در کشورهای درحال توسعه، یادآور شد: سازندگان در کشور مرتب درحال ضربه خوردن هستند و هم اکنون آنان در وضعیت اقتصاد مقاومتی تمام این سختی ها را به دوش می کشند و تحمل می کنند.
 
وی به تشکیل صندوق حمایت از سازدگان نفتی اشاره کرد و گفت: در تشکیل این صندوق موضوع اصلی حرمت گذاشتن به بحث تولید ملی است چند ماهی است که از پیشنهاد تشکیل این صندوق گذشته اما متاسفانه هیچ گونه اقدامی در جهت اعطای تسهیلات صورت نگرفته است.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفتی تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از سازندگان در اثر ناملایمات ناشی از تحریم دچار ضربه شدند تسریع در روند اجرای صندوق حمایت از سازندگان می تواند به کمک این صنعت بشتابد.

وی خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان به لحاظ نبود شاخص های اعتماد، بازار مناسب و شناسایی مجبور هستند برای بقا، کالاهای خود را صادر کنند، در صورتیکه کشور ظرفیت تولید و تحویل لازم را در اين زمينه دارد.

پدیدار یادآور شد: از مسولان نفتی و دولتی می خواهیم گام های جدی در جهت اعطای تسهیلات و کمک به این بخش بزرگ بردارند تا بتوانیم به تعهدات خود در ساخت تجهیزات نفتی عمل کنیم./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار