معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از تحقق بازسازی، نوسازی و ارتقای کیفی 27 دستگاه حفاری خشکی و دریایی ناوگان این شرکت خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، مهران مکوندی با بیان اینکه بازسازی و نوسازی ناوگان حفاری شرکت ملی حفاری ایران از سال 1384 در دستور کار قرار گرفت، گفت: در چارچوب این طرح تاکنون سامانه های مکانیکی تعدادی از دستگاه ها نیز به برقی تبدیل شده است.
وی افزود: هم اکنون نیز، برنامه ریزی برای بازسازی و تغییر سامانه دستگاه حفاری خشکی 13 قدر و دستگاه حفاری دریایی شهید رجایی به دست متخصصان داخلی در دست اقدام است.

مکوندی با اشاره به اینکه افزایش تولید و بهره برداری از منابع هیدروکربوری با توسعه ناوگان و به روز نگهداشتن دستگاه های حفاری محقق می شود، اظهار کرد: توسعه ناوگان حفاری، به کارگیری فناوری های پیشرفته، ارتقای توان فنی و مهندسی از شاخص مهم در افزایش راندمان کار و بهره وری به شمار می آید.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: این شرکت بر اساس برنامه های انجام شده و به منظور پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت در زمینه اکتشاف و توسعه میدانهای نفت و گاز، افزون بر تامین دستگاه های جدید، بازسازی و روز آمدن بودن دستگاه های حفاری سنگین و سبک موجود را براساس برنامه ریزی مدون پیگیری و اجرا می کند.

وی درباره اتمام بازسازی دستگاه حفاری 79 نصر که یک دستگاه نیمه برقی است، توضیح داد: با استفاده از سامانه کنترل برق( SCR) ساخت جهاد دانشگاهی، تعویض موتورهای اصلی، تغییر سامانه DC و بازسازی سایر تجهیزات، این دستگاه به طور کامل برقی و مطابق با استانداردهای روزآمد ارتقا یافته است.

مکوندی افزود: مهمترین فعالیتهای صورت گرفته در اجرای تغییر سامانه دستگاه 79 نصر شامل تامین اتاق کنترل برق، بازسازی و ایمن سازی سازه و زیرسازه، تعمیر اساسی دراورکس، پمپهای سیال، تجهیزات بالابری از قبیل هوک، تراولینگ بلاک، کراون و سویول، کمپرسورهای هوا و سیستم گردش سیال است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری اظهار کرد: در اجرای طرح بازسازی، نوسازی و ارتقای کیفی دستگاه های حفاری متخصصان مدیریتهای تعمیرات، عملیات، سیالات، امور مهندسی و صنعتگران داخلی و شرکتهای دانش بنیان همکاری داشته اند.

شرکت ملی حفاری ایران یکی از شرکتهای بالادستی تابع شرکت ملی نفت ایران است که افزون بر 90 درصد عملیات حفاری و ارائه خدمات فنی و مهندسی این صنعت را در گستره مناطق خشکی و دریایی 10 استان نفت خیز کشور به عهده دارد./س


برچسب ها: ارتقا ، دستگاه ، دریایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.