همزمان با سفر هيئتي از مخالفان بحريني به روسيه ، تظاهرات هزاران بحريني عليه رژيم آل خليفه ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛ پنج گروه سياسي مخالف در بحرين درخواست کردند دولت انتقالي که نماينده طيفهاي مختلف در اين کشور باشد تشکيل شود تا بحرين از بحراني که کشور از بيش از دو سال پيش درگير آن است خارج شود.

هيئتي از مخالفان بحريني سفر خود را به مسکو براي بيان ديدگاهشان در خصوص راهکار برون رفت از بحران آغاز کرده است.سفر اين هيئت تادهم ماه کنوني ادامه خواهد داشت و اعضاي آن با مسئولاني از وزارت خارجه روسيه و جامعه مدني اين کشور ديدار خواهد کرد .

شيخ سلمان اعلام کرد گفتگو با مسئولان روسي درباره موضوع حقوق بشر و راهکار سياسي بحران بحرين خواهد بود.شيخ سلمان گفت وزير دادگستري بحرين همه موارد مد نظر مخالفان را براي موفقيت گفتگوها رد کرده است.

وزير دادگستري روز يک شنبه آينده را زمان گفتگو اعلام کرده است.هشت نفر از نمايندگان مجلس و هشت نفراز نمايندگان جمعيتهاي سياسي حامي نظام و هشت نفر از نمايندگان جمعيتهاي مخالف از طرفهايي هستند که به گفتگو دعوت شده اند .جمعيتهاي مخالف نمايندگانش را تا زمانيکه به درخواست توضيحاتشان پاسخ داده نشود معرفي نخواهند کرد .

فعاليتهاي موسوم به « نداي  انقلاب » در آستانه سالگرد آغاز جنبش مردمي ادامه دارد و تظاهرات گسترده اي در خيابان بديع در غرب منامه برگزار شد و در آن هزاران بحريني و نمايندگان نيروهاي سياسي و سازمانهاي جامعه مدني شرکت کردند.شرکت کنندگان در تظاهرات به آزاد کردن زندانيان سياسي دعوت و بر ادامه تحرکات مردمي تا تحقق دموکراسي تأکيد کردند .اين در حالي است که جميل حميدان وزير کار بحرين اعلام کرد 98 درصد از اخراج کنندگان به کارهايشان بازگردانده شده اند و براي باقيمانده اخراجي ها نيز کارهاي ديگري پيدا خواهد شد .مخالفان به اين اظهارات واکنش نشان ندادند اما اعلام کردند هزاران بحريني به علت شرکت در تظاهرات يا به سبب مواضع سياسي شان از کار بيکار شده اند.

همچنين نيروهاي نظام بحرين با يورش به چند منطقه ، بيست و پنج نفر از شهروندان را بازداشت کردند .نيروهاي رژيم با يورش به منطقه المعامير، به داخل منازل گاز اشک آور پرتاب و شماري را بازداشت کردند .اين اقدام نيروهاي بحريني به سبب انتقامجويي از موضعگيريها و ديدگاهها و نظريات  شهروندان بحريني مبني بر برقراري  دمکراسي صورت گرفت .


                                آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: تظاهرات ، بحرین ، آل خلیفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار