براي نخستين بار در كشور، متخصصان ايراني موفق به ساخت پمپ الكتريكي درون چاهي شدند؛ از اين پمپ درون چاهي در غرفه شركت نفت فلات قاره ايران در نهمين نمايشگاه بين‌المللي انرژي كيش رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، پمپ الكتريكي درون چاهي از فناوري بسيار بالايي طراحي و ساخته شده و در صورت عملكرد موفقيت‌آميز، شركت سازنده ساير پمپ‌هاي مورد نياز شركت نفت فلات قاره ايران را نيز توليد خواهد كرد.

اين شركت همچنين اقدام به بازسازي كامل 100 پمپ قديمي كرده است كه در سال‌هاي قبل، از رده خارج شده بودند و اين امر تحولي بزرگ در افزايش توليد نفت خام در ميدان‌هاي نفتي متعلق به شركت نفت فلات قاره ايجاد خواهد كرد.

بر اساس اين گزارش، انجام مهندسي معكوس براي ساخت اين پمپ درون چاهي توسط يك شركت داخلي انجام شد و مهندسان ايراني با انجام مهندسي معكوس، موفق به ساخت اولين پمپ الكتريكي درون چاهي شدند كه بيش از اين در انحصار شركت reda آمريكا بود.

اين گزارش مي افزايد: برنامه‌ريزي براي ساخت و مهندسي معكوس اين پروژه از 2 سال قبل آغاز شده بود و با كمترين زمان ممكن، در مدت 8 ماه مهندسي معكوس تكميل شده و اين پمپ به بهره‌برداري رسيد.

پمپ غوطه‌ور درون چاهي(ESP Pump)  در انتهاي چاه قرار مي‌گيرد و مي‌تواند نفت را از اعماق چاه‌هاي دريايي و خشكي به سطح زمين برساند./عب
برچسب ها: نفت ، نیرو ، پمپ ، چاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار