استاندار اردبیل با اعلام اینكه بیان مشكل های مربوط به تولید و اشتغال به رفع آنها كمك موثری می كند از مسوولان ذیربط خواست كه زمینه را برای طرح مسایل مربوط به واحدهای تولیدی از سوی كارفرمایان و كارآفرینان فراهم نمایند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / مهندس اكبر نیكزاد ، در مراسم جشن كارگری استان اردبیل كه به مناسبت سی و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برپا شده بود افزود : باید تریبونها برای بیان آشكار مشكل های مربوط به تولید و كارخانه ها در اختیار كارفرمایان و سرمایه گذاران بخش خصوصی باشند.

وی اظهار كرد : بیان و طرح اینگونه مشكل ها ، مدیران ؛ مسوولان و نمایندگان استان را برای یافتن راههای مناسب به منظور برطرف كردن آنها به چالش می كشاند و نتیجه آن شكوفایی و رونق اقتصادی خواهد بود.

استاندار اردبیل با اشاره به اینكه موضوع های مربوط به كار ، تولید و اشتغال از دغدغه های مهم مسوولان ارشد نظام اسلامی است ادامه داد : نامگذاری امسال و نیز سالهای قبل با محوریت اقتصاد از سوی مقام معظم رهبری این موضوع را تایید می نماید.

نیکزاد تصریح كرد كه در موضوع مربوط به اقتصاد ، همواره این تولید كننده هست كه زیر فشار قرار دارد چرا كه فروشنده و یا توزیع كننده كالاهای خود را با مقداری سود عرضه می كند و زمینه ای برای زیانشان متصور نیست اما چون نرخ مواد اولیه و هزینه های تولید از روند مشخصی برخوردار نیست این تولیدكنندگان هستند كه متضرر می شوند و گاهی حتی مجبور می شوند كه اجناس تولیدی خود را به قیمتی پایین تر از هزینه ای كه صرف تولید آنها كرده اند بفروشند.

استاندار اردبیل ، بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانكی پرداخت شده به واحدهای تولیدی از سوی بانكها و وجود مشكل های فراوان در پیش روی كارآفرینان و سرمایه گذاران در دریافت اینگونه وامها را از عوامل ایجاد مشكلات در تولید دانست و تصریح كرد : اكثر بانكها و موسسه های مالی از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند و این درحالیست كه اغلب وانمود می كنند از وضع مالی مطلوبی برخوردار نیستند.

نیکزاد خریدن ساختمانهای مجلل و وسیع به منظور گشایش شعب بانكها و موسسه های مالی و نیز رقابت و تلاش زیاد برای دریافت مجوز ایجاد موسسه های مالی را دلیلی بر سودآوری بالای آنها دانست.

وی با اشاره به اینكه تمام دست اندركاران یك كارخانه از كارگر گرفته تا كارفرما شریك هم و به عنوان یك مجموعه محسوب می شوند یادآوری كرد كه اگر وضعیت تولید و درآمد كارخانه مناسب باشد بطور قطع همه این افراد از آن بهره مند خواهند شد و در صورتی كه آن واحد تولیدی به دلیل مواجه شدن با مشكلات گوناگون زیان ببیند بطور حتم همه دست اندركاران آن متضرر خواهند شد.

مهندس نیكزاد ، با اشاره به در پیش بودن عید نوروز بر پرداخت به موقع حقوق و دستمزد كارگران كارخانه ها و واحدهای تولیدی در استان اردبیل تاكید كرد و افزود : پرداخت به موقع حق و حقوق كارگران باعث ایجاد انگیزه در كارگران و در نتیجه بهبود عملكرد و تولید كارخانه می شود.

او با اشاره به اینكه استان اردبیل به عنوان قطب كشاورزی ، قابلیت های زیادی برای رونق تولید و اشتغال دارد گفت : به منظور رفع مشكل بیكاری و رونق اقتصادی هرچه بیشتر این استان باید از قابلیتهای كشاورزی و گردشگری منطقه بیش از پیش استفاده شود.

وی همچنین تعهد اشتغال استان اردبیل را 43 هزار و 707 نفر اعلام و یادآوری كرد كه 85 درصد از این رقم تاكنون تحقق یافته و انتظار می رود كه تا پایان امسال بقیه نیز محقق شود/   س

برچسب ها: اردبیل ، مشکل ، تولید ، و ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.