عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گفت: گروه 1+5 و در رأس آن آمريكا است كه در روند مذاكرات اختلال ايجاد كرده و باعث از دست رفتن فرصت شده‌اند.

نوذر شفيعي، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي و نماينده مردم ممسني در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات اخير جو بايدن؛ معاون رئيس جهمور آمريكا مبني بر اينكه فرصت ديپلماتيك براي حل پرونده هسته‌اي ايران در حال از دست رفتن است، گفت: بايدن اظهارنظرهاي مختلفي درباره ايران داشته است كه گاهي مبتني بر نزديكي روابط ايران و آمريكا و گاهي بر دوري روابط بين اين دو كشور بوده است.

وي افزود: در شرايط فعلي، اظهارنظرهاي اخير بايدن به منظور تحت فشار قرار دادن ايران بوده و با اين حرف‌ها در صدد است وانمود كند كه شيوه‌هاي مسالمت‌آميز حل اختلافات در حال خاتمه  بوده و ممكن است در پي اقدام نظامي برآيند.

نماينده مردم ممسني با تأكيد بر نيت ايران تصريح كرد: مسير جمهوري اسلامي ايران در مسئله هسته‌اي مشخص است چراكه اين كشور مذاكرات را به‌عنوان يك كانال براي حل اختلافات پذيرفته و دنبال مي‌كند.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي ادامه داد: اين گروه 1+5 و آمريكا در رأس آن است كه در روند مذاكرات اختلال ايجاد كرده و باعث از دست رفتن فرصت شده‌اند.

شفيعي همچنين به پيشنهاد تركيه مبني بر وارد شدن تركيه و عربستان در گروه 1+5 اشاره كرد و اظهار داشت: افزايش يا كاهش كشورها در اين مسئله اهيمت ندارد بلكه مهم حسن نيت و اراده آن‌ها براي حل مسئله است.

وي ادامه داد: پرونده هسته‌اي ايران به تركيه و عربستان ارتباطي ندارد و اگر بنا بر اضافه شدن كشورهايي جديد در اين گروه باشد، هندوستان و برزيل مؤثرتر و قدرتمندتر هستند.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در پايان خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران از همان ابتدا شيوه‌هاي مسالمت‌آميز را در حل پرونده هسته‌اي پيش گرفته و از دست رفتن هرنوع فرصت به پاي غرب است.

انتهاي پيام/    

برچسب ها: ایران ، غرب ، آمریکا ، بایدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار