عضو هيئت رئيسه کمیسیون امنیت ملی مجلس بااشاره به تعويق مذاکرات آتي ايران و 1+5 گفت: به نظر می‌رسد درخواست برای تاخیر در برگزاری مذاکرات به جهت در دست داشتن زمان بیشتر و اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران است تا از این طریق بتوانند به اهداف خود ضد نظام و ملت ايران دست یابند.

سیدباقر حسینی نماینده زابل، زهک و هیرمند در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تعويق در مذاكرات ايران و 1+5 گفت: ما قبلا اعلام کرده‌ایم که گروه 1+5 و کشورهای غربی که در پشت پرده در حال سنگ‌اندازی در مسير مذاکرات هستند به دنبال وقت‌کشی بوده و هدفشان این است که زمان بیشتری در اختیار داشته باشند تا بتوانند علیه ایران مانور دهند.

وي در ادامه تصریح کرد: 1+5 و کشورهای غربی به نوعی وانمود کردند که امتناع از برگزاری مذاکرات از سوی ایران صورت گرفته است اما ایران همواره آمادگی خود را برای برگزاری مذاکرات اعلام کرده و جالب آن‌که تاخیر در مذاکرات از سوی کشورهای مدعی برگزاری عنوان شده است.

عضو هيئت رئيسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه كرد: به نظر می‌رسد درخواست برای تاخیر در برگزاری مذاکرات به جهت در دست داشتن زمان بیشتر و اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران است تا از این طریق بتوانند به اهداف خود ضد نظام و ملت دست یابند، اما بايد گفت که اگر قصدشان کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات است مثل همیشه اشتباه می‌کنند هر چه قدر فشار وارد کنند مانع حضور ملت ایران در انتخابات نخواهد شد.

وی در پایان تاکید كرد: جمهوری اسلامی ایران بايد اعلام کند نشست بايد یا در زمان معین برگزار شود و یا در غیر این صورت مذاکرات به بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول شود.

گفتني است پیشتر، تاریخ 28 و 29 ژانویه برای برگزاری دور جديد مذاکرات ايران و 1+5  تعیین شده بود اما بر اساس اعلام حبرگزاري رويترز یک دیپلمات اروپایی برخلاف توافقات قبلی روز جمعه اعلام کرد كه برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 به ماه فوریه به تعویق خواهد افتاد.

انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار