خبرگزاری رویترز در گزارشی فاش کرد که گروه 1+5 روز سه شنبه 26 بهمن 1391 (15 ژانویه 2013) را به عنوان تاریخ دور جدید مذاکرات با ایران پیشنهاد کرده بود اما اکنون عقیده دارد که انجام مذاکرات درآن تاریخ ممکن نیست.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری رویترز در گزارشی فاش کرد که گروه 1+5 روز سه شنبه 26 بهمن 1391 (15 ژانویه 2013)  را به عنوان تاریخ دور جدید مذاکرات با ایران پیشنهاد کرده بود اما اکنون عقیده دارد که انجام مذاکرات درآن تاریخ ممکن نیست.
 
استیو گوترمن و فردریک دال، در گزارشی برای خبرگزاری رویترز از مسکو و وین که روز 23 دی 1391 (12 ژانویه 2013) از قول یک منبع دیپلماتیک نوشتند تاریخی که اتحادیه اروپا برای دور جدید مذاکرات بین ایران و قدرت های جهان پیشنهاد کرده سه شنبه آینده است اما درحال حاضر بعید است چنین چیزی محقق شود.
 
این منبع اضافه کرده است : «تا جایی که ما می دانیم ایران به پیشنهاد تاریخ 15 ژانویه (26 بهمن) برای مذاکرات جدید با قدرت های جهان پاسخ نداده است و این کشورها نیز درحال برنامه ریزی برای مذاکرات در این تاریخ نیستند».
 
این در حالی است که دیپلمات ها در تهران می گویند تاریخ توافق شده میان ایران و گروه 1+5 اواخر ژانویه است.
 
منابع روس هم اخیرا این خبر را تایید کردند.
 
در عین حال، رویترز خبر داده است که برخی دیپلمات های غربی می گویند ایران ممکن است بخواهد منتظر بماند و تاریخ مذاکرات جدید با قدرت های جهان را پس از نشست آینده با آژانس بین المللی انرژی اتمی تعیین کند.
 
 آژانس و ایران قرار است چهارشنبه آینده در تهران مذاکراتی را برگزار کنند.
 
ايران هسته‌اي مي‌نويسد: به نظر می رسد عملا مذاکرات ایران و 1+5 به پس از روز 27 دی یعنی دور هشتم ملاقات ایران و آژانس موکول خواهد شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: رویترز ، ایران ، مذاکرات ، تاریخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار