مدیر بازارچه های مرزی استان خراسان رضوی گفت: در 10 ماه گذشته از سال جاری صادرات کالا از بازارچه مشترک مرزی ˈباجگیرانˈ در شهرستان قوچان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 40 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد علی رسولیانˈافزود: ارزش کل کالاهای صادر شده از بازارچه باجگیران در این مدت 17 میلیون و 439 هزار و 69 دلار بود. وی بیان کرد: عمده کالاهای صادر شده از بازارچه مشترک مرزی باجگیران در 10 ماه امسال فرش، موکت، لوازم خانگی، مصنوعات فلزی و کفش بودند. او اظهار داشت: بازارچه مرزی باجگیران در سال 1375 و با انعقاد تفاهم نامه بین وزیران امور خارجه دو کشور ایران و ترکمنستان به صورت مشترک با بازارچه مرزی ˈگودانˈ در آن کشور تاسیس شد.

رسولیان گفت: بازارچه مرزی باجگیران 25 غرفه فعال دارد که نمایندگانی از دستگاه های اجرایی مختلف بویژه گمرک و نیروی انتظامی در آن حضور دارند. او با تاکید بر اینکه تجار ایرانی و ترکمنستانی در بازارچه مشترک مرزی باجگیران فعالیت مستمر دارند، اظهار داشت: در 10 ماه امسال واردات کالا از این بازارچه به صورت رسمی انجام نگرفت و فقط پارچه های نخی و پنبه ای ترکمنستان به صورت خرید مسافری از این بازارچه وارد استان خراسان رضوی شد.مدیر بازارچه های مرزی استان خراسان رضوی گفت: بازارچه مرزی ˈدوغارونˈ در سال 1372 با انعقاد موافقتنامه رسمی بین معاونان وزیران امور خارجه ایران و افغانستان در مرز شهرستان تایباد آغاز بکار کرد اما از سال 85 تاکنون دولت افغانستان از ورود اتباع خود به دوغارون جلوگیری کرده که باعث غیرفعال شدن این بازارچه شده است/س

برچسب ها: صادرات ، گمرک ، باجگیران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.