بدهکاران بانک صنعت و معدن تا 25 اسفند مهلت دارند بدهي خود را به بانک صنعت و معدن پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، دانيالي مدير عامل بانک صنعت ومعدن در نشست خبري گفت: اين بانک تاکنون 1/4 ميليارد يورو در بخش نيروگاه، 2ميليارد يورو در بخش صنعت پتروشيمي و 500 ميليارد يورو در بخش صنايع سيماني سرمايه گذاري کرده است.

دانيالي تصريح کرد: در مجموع 38درصد سرمايه گذاري انجام شده در صنعت سيمان توسط بانک صنعت و معدن انجام شده ضمن اينکه اين بانک با اجراي سرمايه گذاري هاي مناسب در طرح هاي توسعه اي مناطق محروم با منابع مالي اختصاص يافته از سوي صندوق توسعه ملي براساس نرخ بازگشت 5درصد توانسته سرمايه گذاري جدي‌ را به مرحله اجرا بگذارد.

وي در خصوص ميزان مطالبات معوق اين بانک به بانک مرکزي گفت: ما به هيچ عنوان در بخش فعالتيهاي تجاري فعاليت نداشته و مطالبات معوقه بانکي را يک عارضه مي دانيم که ممکن است برخي از مشکلات اقتصادي که واحدهاي توليدي درگير آن هستند باعث کاهش توان بازپرداخت تسهيلات شود. براين اساس رقم مطالبات معوق ما چيزي حدود زير 13درصد است.

دانيالي ادامه داد: اين رقم حدود 17 هزار ميليارد تومان است که بالاي 4 هزار ميليارد تومان آن تعيين تکليف شده و مابقي آن نيز در حال تعيين تکليف شدن از سوي بانک است.

دانيالي ادامه داد: درخصوص بحث واحدهاي بحران زده تاکنون حدود 13 هزار ميليارد ريال تزريق منابع انجام شده که 8هزار ميليارد ريال آن مربوط به سرمايه در گردش است.

دانيالي گفت: از امروز تا 25 اسفند ماه واحدهاي توليدي که بدهي آنها به بانک معوق شده مي تواند با پرداخت بدهي خود به اين بانک از ليست پرداخت جريمه حذف شود.

وي ادامه داد: اين بانک با توجه به شرايط کنوني هيچ بدهي به بانک مرکزي ندارد، اگر بحث بدهي مطرح است ممکن است اين موضوع مربوط به خطوط اعتباري ويا سپرده گذاري بانک مرکزي در بانک صنعت و معدن باشد.

مدير عامل بانک صنعت و معدن تصريح کرد: براساس آخرين دستورالعمل تسهيلاتي که به صورت ارزي پرداخت شده در مفاد قراردادهاي مربوطه صرف و اين تسهيلات از محل منابع صندوق توسعه ملي است را متقاضيان مي توانند به نرخ ريالي دريافت کنند.

دانيالي در مورد افزايش سرمايه اين بانک گفت : با کمک وزارت اقتصاد سال گذشته 100ميليارد تومان تسهيلات به منابع مالي اين بانک اضافه شد. البته در گذشته هم يکبار قرار شد که 15 ميليارد تومان از محل حساب ذخيره ارزي افزايش سرمايه اين بانک انجام شود که متأسفانه اين کار انجام نشد.

دانيالي عنوان کرد: ما در سالهاي پس از پيروزي انقلاب توانستيم از سمت تأمين مالي بنگاه‌هاي کوچک اقتصادي به سمت سرمايه گذاري در بنگاه‌هاي بزرگ اقتصادي برويم. به طور معمول زمان دريافت تسهيلات در اين بانک 30 روز است که اين موضوع به خاطر دريافت استعلامات لازم به ويژه استعلام براساس ماده 186 قانون ماليات‌هاي مستقيم طولاني شده است.

دانيالي در خصوص کمبود شعب اين بانک در سراسر کشور گفت: براين اساس در اين رابطه تفاهم نامه اي با 2 بانک بزرگ ملي و صادرات امضا شده که متقاضيان مي توانند با مراجعه به 6 هزار شعبه اين 2 بانک در سراسر کشور تسهيلات مورد نياز خود را دريافت کنند./عب

برچسب ها: بدهکاران ، مهلت ، پرداخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار