سناتور دايان فينستن سناتور دموکرات ايالت کاليفرنيا مي گويد که سازمان ملي سلاح پول هاي هنگفتي را براي مقابله با صدور هر قانوني عليه سلاح هزينه مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ،در حالي که کمتر از يک هفته تا سخنراني سالانه باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در مقابل کنگره آمريکا باقي مانده است، مباحثات در کنگره درباره اولويت هاي اوباما مثل، مهاجرت، موضوع وزارت دفاع و بحث اسلحه در جريان است.  يکي از اين موضوعات بحث کنترل و محدود کردن استفاده از سلاح گرم است که همچنان در کنگره در جريان است.
جو بايدن معاون رئيس جمهور آمريکا پس از ديدار با دموکرات ها در کنگره آمريکا گفت: کمترين کاري که ما مي خواهيم انجام دهيم به صورت بنيادي متوقف کردن يا حذف کردن احتمال يک کشتار جمعي ديگر است يا اينکه آمار کشتار مسلحانه را زير هزار نفر در سال بياوريم.
گزارش شده است در سال 2010 سي و يک هزار و ششصد و بيست هفت تن با سلاح گرم در آمريکا کشته شدند.
بسياري مي گويند که سازمان ملي اسلحه از بزرگترين لابي هاي مدافع سلاح در آمريکا عامل اصلي مقاومت دربرابر هرگونه محدود کردن استفاده از سلاح گرم است.
سازمان ملي سلاح تنها سال گذشته چهار ميليون دلار براي حمايت از سناتورها هزينه کرده است.
اما سال گذشته در هشت حوزه انتخاباتي، نامزدهاي مورد حمايت سازمان ملي اسلحه در هفت مورد بازنده شدند.
تنها برنده جف فليگ سناتور جمهوري خواه اريزونا بود که در کميته قضايي حضور دارد، کميته اي که پيش نويس قانون محدوديت نگهداري و تملک سلاح گرم را تهيه خواهد کرد.
اما علاوه بر پول، سازمان ملي سلاح در آمريکا چهار ميليون و پانصد هزار عضو دارد که اين سازمان به خوبي مي تواند اعضاي خود را بسيج کند. اين افراد به شدت در فعاليت هاي سياسي و انتخاباتي شرکت دارند.
بسياري مي گويند امروزه نسبت به ده سال قبل اسلحه مقبوليت بيشتري در آمريکا دارد.
در کميته قضايي سنا که مسئول تهيه پيش نويس قانون سلاح است، علاوه بر جف فليگ که اخيرا وارد سنا شده است، هفت سناتور ديگر از سال هزار و نهصد و نود هشت تاکنون از سوي سازمان ملي سلاح حمايت مالي شده اند که رئيس کميته پاريک ليي که يک دموکرات است نيز چنين وضعيتي را دارد.بنابر اين بايد گفت در کنگره آمريکا حرف اصلي را پول مي زند.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، سیاست ، پول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار