نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به شائبه‌هايي درباره ميزبان دور بعدي مذاكرات ايران و 1+5 گفت: اگر مکان‌هاي ديگري مثل عراق،‌ روسيه و يا بعضي از کشورهاي اروپايي مانند قزاقستان را براي مذاکره انتخاب کنيم بهتر به نتيجه مي‌رسيم.

منصور حقيقت‌پور نماينده اردبيل،سرعين و نمين در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به مسئله تعيين مکان برگزاري مذاکرات ايران و 1+5 گفت: مکان برگزاري مذاکرات هنوز قطعي نيست و به نظر مي‌رسد که مصر آمادگي ميزباني از مذاکرات 1+5 را نداشته باشد.
 
وي افزود: اين مسئله براي ايران مهم است که مصر توسط چه کسي اداره مي‌شود؛ اگر مرسي اداره کشور را بر عهده دارد بايد در مورد برگزاري نشست ضد ايراني در الاخضر پاسخگو باشد چراکه دليلي ندارد در زمان مذاکرات رسمي وزير امور خارجه ايران در اين کشور، به اصطلاح اعراب جدايي طلب ايران را دعوت کرده و همايش برگزار کنند.  
 
حقيقت‌پور تصريح کرد: مصر براي رسيدن به تعادل رفتاري هنوز به زمان نياز دارد و به نظر من اگر مکان‌هاي ديگري مثل عراق،‌ روسيه و يا بعضي از کشورهاي اروپايي مانند قزاقستان را براي مذاکره انتخاب کنيم بهتر به نتيجه مي‌رسيم.  
 
نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به رفتار غرب و 1+5 در مورد مسئله هسته‌اي ايران گفت: بايد به اين مسئله توجه کنيم که غربي‌ها با ايران مذاکره نمي‌کنند بلکه به نوعي رقاصي مي‌کنند يعني با هر آهنگ موقعيتي و سياسي که پيش مي‌آيد يک نوع رقص يا برخورد براي خود تعريف مي‌کنند همين که فضاي 1+5 را از حقوقي به سمت سياسي سوق داده‌اند نوعي بازي و رقص است.  
 
حقيقت‌پور ادامه داد: غرب نسبت به مسئله انتخابات در ايران اميد دارد و با توجه به اينکه از انتخابات دوره قبل درس نگرفته‌اند به نظر مي‌رسد تا زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري با ايران مذاکره نمي‌کنند.  
 
وي در پايان خاطرنشان کرد: ملت ايران ضمن اين که با منطق بسيار قوي براي هر نوع مذاکره در مکان مناسب و متعادل اعلام آمادگي مي‌کند بر منافع ملي و مسائل مربوط به انرژي هسته‌اي پافشاري و تاکيد دارد و اگر غرب رفتار خود با ايران را تغيير ندهد تنها متضرر اين مسئله خواهد بود.  
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: ایران ، مذاکرات ، غرب ، مصر ، قزاقستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار