پایگاه تحلیلی "امریکن فری پرس" از پایگاه های مستقل آمریکائی در مصاحبه اخیر خود با "کوروش ضیابری" تحلیلگر سیاسی ایرانی نظر وی را در مورد نقش لابی صهیونیستی در سیاستگذاری های دولت آمریکا جویا شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از امریکن فری پرس، این پایگاه تحلیلی پیش از مصاحبه با "کوروش ضیابری" می نویسد "اینک مصاحبه ای اختصاصی را با کوروش ضیابری انجام داده ایم، تحلیلگر سیاسی که در شهر رشت در ایران اقامت دارد، شهری که جهانگردان بسیاری را از سرتاسر جهان بسوی خود جذب کرده است و در مجاورت سواحل خزر قرار دارد. این تحلیلگر ایرانی از سن 12 سالگی مقالات بسیاری را در مورد مسائل مختلف جهانی منتشر نموده است." 

امریکن فری پرس در ادامه می افزاید "وی قصد دارد تا واقعیت های پنهان مانده از ایران را به جهانیان نشان دهد زیرا اکثرا از ایران تصویری وارونه از آن چیزی که واقعا هست به نمایش درآمده است و برداشت های غلطی از ایرانیان وجود دارد." ضیابری در ادامه می افزاید "ایران فرهنگ و تمدنی باسابقه و به قدمت 7000 سال دارد. فرهنگی بی مانند که همواره در علم و صلح دوستی همراه بوده و نقش ایفا کرده است."  

وی در ادامه به نقش مخرب رسانه های جهانی در ارائه تصویری مخدوش از ایران اشاره می کند و می گوید "امروز ایران هدف هجمه رسانه های جمعی در سرتاسر جهان قرار گرفته است. حتی دولتهای ارتجاع عرب نیز در این مسیر با غرب همراهی می کنند. آنان تبلیغاتی همگانی را بر علیه ایران انجام می دهند و می خواهند از ایران تصویر کشوری را ارائه دهند که گویی توسط عده ای افراد تندرو اداره می شود و گویی که مردمانی بی تمدن، خشن و بی فرهنگ دارد. در نتیجه رسانه های غربی به شهروندان آن کشورها اجازه نمی دهند که در مورد واقعیت های ایران چیزی بدانند و این مسئله بیشتر بدلیل تاثیر و نفوذ لابی صهیونیستی بر رسانه هاست." 

"امریکن فری پرس" از ضیابری در مورد نقش صهیونیست ها می پرسد و وی پاسخ می دهد "من بر این باورم که رژیم صهیونیستی مستقیما مسئول فشارهای تحمیلی بر مردم ایران است، این روند سالیان سال است که ادامه یافته است. برای دست کم یک دهه رژیم صهیونیستی بر دولت آمریکا فشار آورده که علیه ایران دست به تجاوز نظامی بزند. آن رژیم هر روز بر آمریکا فشار می آورد که برای ایران خط قرمز تعیین کند و آمریکا نیز بدلیل آنکه تحت نفوذ لابی صهیونیستی آیپک است مجبور است تا علیه ایران تحریم اعمال نماید تا صهیونیست ها را کمی ساکت کند." 

وی می افزاید "من گمان می کنم بدلیل آنکه دولت آمریکا نمی تواند خود سیاست خارجی مستقلی را اتخاذ کند تحریم های وحشیانه را علیه ایران اعمال نموده تا رژیم صهیونیستی را راضی کند زیرا رهبران آمریکا می دانند که جنگ با ایران هزینه سنگینی را برای آنان در بر خواهد داشت و می تواند پاسخی تلافی جویانه از سوی ایران را علیه پایگاه های نظامی آمریکائی در خلیج فارس و همین طور علیه رژیم صهیونیستی در پی داشته باشد." 

وی همچنین در مورد نوع کنترل سیاست خارجی آمریکا در مورد خاورمیانه از سوی رژیم صهیونیستی می گوید "جهانیان می دانند که رژیم صهیونیستی یک رژیم تروریستی است و 95 درصد از رسانه های آمریکائی و بخش اعظم شرکتهای اقتصادی آمریکا را تحت کنترل خود دارد. شهروندان آمریکائی بی آنکه خود بدانند تحت نفوذ صهیونیست ها هستند و همین امر علت اصلی سیاست تخاصمی آمریکا علیه ایران است." 

ضیابری در ادامه به واهی بودن ادعای حمایت جمهوری اسلامی ایران از تروریسم اشاره می کند و می گوید "این ادعا از سوی غربی ها در حالی مطرح می شود که ایران در طول دو قرن اخیر به هیچ کشوری از جمله همسایگان خود حمله نکرده است. این در حالیست که رژیم صهیونیستی دست کم به پنج تا شش کشور همسایه اش تجاوز کرده است  و هنوز هم به اشغالگری در اراضی فلسطینی ادامه می دهد و بلندی های جولان که متعلق به سوریه است را اشغال کرده است. رژیم صهیونیستی هنوز هم به تهدید ایران ادامه می دهد و در مقابل جامعه بین المللی در مورد تجاوزکاری های آن رژیم سکوت کرده است و شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز هیچ گاه اقدامات آن رژیم را محکوم نکرده است. در مقابل سازمان ملل جلوی پخش شبکه های تلویزیونی ایرانی از جمله پرس تی وی و سایر شبکه های تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران را بر روی ماهواره های اروپائی و آسیایی گرفته است. این اقدامات جنگ علیه آزادی بیان است و توطئه ای از جانب آمریکاست. اگر آمریکا واقعا به آزادی بیان اهمیت می دهد چرا جلوی پخش شبکه های ایرانی در جهان را می گیرد. آمریکا با این کار به اعتبار خود آسیب زده و آن را لکه دار کرده است. چندی پیش آفکام نیز پخش برنامه های شبکه ایرانی پرس تی وی را در انگلیس متوقف کرد. من در بسیاری از مقالات خواندم که مسئولین آفکام با صهیونیست ها در ارتباط اند و خاندان سلطنتی انگلیس نیز تحت نفوذ لابی صهیونیستی قرار دارند. بنابراین من معتقدم که دست های پشت پرده رژیم صهیونیستی در اعمال تحریم ها علیه شهروندان بی گناه ایرانی وجود دارد." 

ضیابری در ادامه به تروریست بودن ماهیت رژیم صهیونیستی اشاره می کند و می گوید "جمهوری اسلامی ایران سیاستی مستقل را اتخاذ کرده و وابسته به آمریکا و غرب نیست. به همین خاطر است که غربی ها انگ حمایت از تروریسم را به ناروا بر ایران وارد ساخته اند. در حالیکه این رژیم صهیونیستی است که تروریست است، مردم بیگناه فلسطین را به شهادت می رساند و تمامی قوانین بین المللی را زیرپا می گذارد. رژیم صهیونیستی اجازه نمی دهد تا بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته ای اش بازدید کنند و همچنین از سرزمین های اشغالی عقب نشینی نمی کند. این رژیم تروریست به آوارگان فلسطینی اجازه بازگشت به سرزمین هایشان را نمی دهد. اما صدای اعتراضی از جانب غربی ها علیه اقدامات آن رژیم بلند نمی شود زیرا در صورت هرگونه مخالفتی شخص معترض را به ضد یهودی بودن متهم می سازند."  
 
ضیابری در ادامه در مورد به شهادت رساندن دانشمندان هسته ای ایرانی بدست ماموران موساد و سیا اشاره می کند و می افزاید "در طول سالهای گذشته، پنج دانشمندان هسته ای ایرانی بدست عوامل مرتبط با آمریکا و رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند. آژانس بین المللی انرژی اتمی و شورای امنیت تنها چهار ماه پیش از شهید شدن این دانشمندان نام آنان را در فهرست دانشمندان هسته ای ایران قرار دادند و پس از آن این دانشمندان به شهادت رسیدند. آیا این مسئله حمایت آشکار نهادهای بین المللی از تروریسم نیست؟" 

ضیابری در پایان مصاحبه به خبرنگار "آمریکن فری پرس" گفت "آمریکا بایستی درک کند که ایرانیان زیر بار زور نمی روند و به کسی باج نمی دهند."


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار