در عصر حاضر مشتري گرايي به عنوان یک استاندارد هتل مطرح شد، اما در کشور ما جای سازمانی برای نظارت بر سطح میزبانی هتل ها خالی باقی مانده است.

سید محمد حسین عمادی کارشناس شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به معضل کمبود هتل در کشور گفت: در شرایطی به دنبال کسب تورهای ورودی هستیم که توانایی مهمانپذیری در هتل های کشور با محدودیت مواجه است.

وی ادامه داد: توزیع نامتناسب هتل ها در شهر های کشور موجب تجمع آنهادر برخی از شهرها شده در حالی که  براي برخی مناطق کشور به دلیل کمبود هتل امکان اقامت گردشگران ورودی وجود ندارد.

وی افزود: براساس آمار از نسبت تخت خواب فعال کشور به تعداد سفرها در ایام پیک سال، عددي غیرمنطقی به دست می آید که جوابگوی مسافران نیست و عملا در زمان پیک حق انتخاب از مشتریان هتل ها گرفته می شود. 

وی خاطر نشان کرد: تنها در زمان غیر پیک امکان انتخاب میان گروه هتل های x و یا y فراهم می شود، که براساس اطلاع رسانی ها و تبلیغات و یا براساس تجربه انتخاب ها صورت می گیرد.

عمادی با اشاره به نقش تبادل تجربه ها در انتخاب هتل ها، گفت: در نتیجه رضایت خاطر از اقامت در یک هتل، این مکان  را به دوستان و نزدیکان خود معرفی می کنید اما دوست شما وقتی به این هتل مراجعه می کند با کمبود امکانات و سطح  میزبانی رو به رو می شوند که در اکثر مواقع دلیل آن را تعمیرات و یا ... عنوان مي کنند.

وی ادامه داد: نبود آموزش کافی و دستگاه های نظارتی، در دوران پیک روند کاملا یک نواختی از نظر میزبانی در هتل ها دیده نمی شود. 

وی از بخش دیگری از گفتگو به فقدان آموزش های لازم در زمینه جذب گردشگر و مهمانداری در هتل ها اشاره کرد و گفت: برخی از هتلدارن و مدیران و کارمندان هتل ها در زمینه پذیرش مهمان های داخلی و جذب گردشگران خارجی آموزش ندیده اند، که این مستلزم توجه مسئولان به امر آموزش فعالان صنعت هتلداری در جهت مدیریت مهمانداری و مهمانپذیری در هتل ها است. 

وی افزود: تاسیس دانشگاه های هتلداری و حوزه گردشگری اقدام موثری در زمینه ارتقا کیفیت سطح خدمات و جلب رضایت مشتریان هتل ها است ولی هنوز این امر در کشور فراگیر نشده است. 

وی ادامه داد: تداوم حيات و موفقيت هر هتل بستگي تام به نگرش و عملكرد آن هتل نسبت به مشتريان دارد، به طوری که در جهان رضایت مشتریان در خصوص مهماپذیری و میزبانی فضای هتل ها به عنوان یک استاندارد در هتل مطرح است در حالی که در کشور ما جای سازمانی برای نظارت بر سطح میزبانی هتل ها خالی باقی مانده است./س
برچسب ها: هتل ، سفر ، مشتری ، ساختمان ، گردشگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار