پارلمان عراق شنبه با تشکيل کميته اي براي تحقيق در باره تيراندازي نيروهاي ارتش اين کشور به طرف تظاهرکنندگان و کشته شدن هفت نفر در شهر فلوجه در غرب بغداد موافقت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا ؛ يک منبع پارلماني اعلام کرد اکثر نمايندگان در جلسه امروز پارلمان به تشکيل کميته اي به منظور تحقيق در باره حادثه تيراندازي ارتش عراق در روز گذشته به تحصن کنندگان راي مثبت دادند.

اين منبع افزود رياست اين کميته را  حسن السنيد رئيس کميته امنيت و دفاع برعهده دارد و اعضاي آن متشکل ازخالد العطيه رئيس فراکسيون ائتلاف دولت قانون و سلمان الجميلي رئيس فراکسيون العراقيه در پارلمان و شماري از نمايندگان هستند.اسامه النجيفي رئيس پارلمان عراق به اين کميته چهل و هشت ساعت فرصت داده است تا گزارش نهايي خود را ارائه دهد.

با مرگ يکي از تظاهرکنندگان که روز گذشته زخمي شده بود شمار تظاهرکنندگاني که در فلوجه کشته شدند به هفت نفر افزايش يافته است.صبح امروز در فلوجه جسد شش تظاهرکننده که در تيراندازي نيروهاي ارتش عراق کشته شده بودند تشييع شد.تشييع کنندگان از دولت مرکزي عراق خواستند قاتلان تظاهرکنندگان را براي محاکمه آنان در اين هفته به دادگاه کيفري استان الانبار تحويل دهد.

برچسب ها: کمیته ، عراق ، فلوجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار