خبرگزاري "آسوشيتدپرس" در گزارش امروز خود تحت عنوان "تندروهاي عراقي در تلاش اند تا از اعتراضات مردمي سوء استفاده كنند، افزايش نگراني در مورد بهره برداري آنان از ناآرامي ها" به نگراني هاي موجود در مورد احتمال بهره برداري گروههاي تندرو از اعتراضات مردمي در عراق مي پردازد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشيتدپرس، در اين گزارش به نگراني هاي موجود در اين باره پرداخته شده و آمده است "ناآرامي ها در عراق آغاز شده اند و بيم آن مي رود كه سازمان القاعده و ديگر گروههاي تندرو در پي بهره برداري و سوء استفاده از اين اعتراضات برآيند. معترضين سني عراقي همواره تاكيد كرده اند كه ارتباطي ميان انان و گروههاي تروريستي وجود ندارد. با اين حال طبيعي است كه مقامات دولت عراق از احتمال خشونت آميز شدن اين اعتراضات و سوء استفاده تندروها از آن نگران باشند." 

در ادامه گزارش به كشته و مجروح شدن برخي از معترضين در منطقه "فلوجه" اشاره شده است و در ادامه خاطر نشان ساخته كه دو سرباز دولتي عراق نيز طي ناآرامي هاي اخير كشته شده اند و در مورد خواسته هاي معترضين مي افزايد "معترضين خواهان آزادي زندانيان هستند و معتقدند آنان ناعدلانه و بدلايل قومي و فرقه اي بازداشت شده اند. با اين حال آنان خواهان اقدامات خشونت آميز نيستند و ميان آنان و گروههاي خشونت طلب فاصله وجود دارد." 

در اين گزارش به نقل از "احمد العواني" يك قانونگذار سني عراقي گفته شده است "كه همه خواهان مذاكره و گفتگو ميان دولت نوري مالكي و تظاهركنندگان هستند تا القاعده و ساير گروههاي تندرو نتوانند از آب گل آلود ماهي بگيرند."  

برچسب ها: عراق ، فلوجه ، تظاهرات ، القاعده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار