پایه اساسی در زندگی فردی ، اعتماد کردن به طرف مقابل است.

دکتر شهاب اکبریان روانشناس در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران در خصوص راهکاری برای اعتماد کردن به همسر گفت:  یک اصل در نظام هستی در مورد اعتماد وجود دارد، این که ما همواره باید اعتماد کنیم مگر اینکه عکس آن ثابت شود این جمله به این منظور نیست که مادر مقابل ارتباط با دیگران سادگی کنیم.

وی در ادامه افزود: در واقع معنای اعتماد کردن این است که باید با یک نگاه مثبت به پیرامون خود نگاه کنیم و ارتباط را بر اساس دیدگاه مثبت اندیشی بنا بگذاریم چرا که اگر ما در ارتباطات بین فردی همراه با یک نگاه منفی و بد بینانه باشد نیمه پر یک لیوان را نگاه کنیم در این صورت دیدگاه منفی حاکم خواهد شد.

اکبریان در خصوص اولین راهکار برای اعتماد کردن گفت: در ارتباط بین فردی باید سعی کرد نگاهی مثبت به همسر خود داشت و متقابلاً طرف مقابل هم به ما اعتماد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در ارائه راهکار دوم ارتباط بین فردی باید سعی کنیم کاري که در طرف مقابل ایجاد حساسیت می کند انجام ندهیم بعضی وقت ها ایجاد همین حساسیت های کوچک زمینه بدبینی در فرد را به وجود خواهد آورد.
 
اکبریان خاطر نشان کرد: موثرترین عامل که باعث ایجاد اعتماد بین افراد می شود، عملکرد بین دو نفر بوده زمانی که ما در روابط اجتماعی و شخصی به وعده های خود به موقع عمل کنیم باعث اعتماد سازی در طرف مقابل خواهد شد، اما فردی که به بدقولی مشهور است مسلماً به همین میزان نسبت به او بی اعتمادی وجود دارد.
برچسب ها: اعتماد کردن ، همسر ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار