شما در این جلسه با تنظیمات خطوط راهنما و همچنین جابه جا کردن،حذف کردن،تغییر رنگ دادن،مخفی کردن خطوط راهنما آشنا می شوید.

به گزارش خبرنگار اورژانس It باشگاه خبرنگاران ؛

تنظیمات خطوط راهنما

بسیاری از تنظیمات خطوط راهنما از طریق کادر محاوره option  انجام می شود.برای آشنا شدن با این تنظیمات دوخط راهنمای افقی در موقعیت های 2 و 8 سانتی متر ،دو خط راهنمای عمودی در موقعیت های 3 و 7 سانتی متر و یک خط راهنمای مورب با زاویه 45 درجه ایجاد کنید.

روی خط کش کلیک راست کرده و از منوی باز شده گزینه Guidelines Setup… را انتخاب کنید.کادر Option  برای شما باز می شود.



در سمت چپ این کادر محاوره،پوشه Horizontal  برای نمایش موقعیت خطوط راهنمای افقی ،پوشه Vertical ،برای نمایش موقعیت خطوط راهنمای عمودی و پوشه Guides برای نمایش برای نمایش کلیه خطوط راهنمای ( افقی ، عمودی ، مورب) به کار می رود.

با کلیک بر روی پوشه Guide  لیستی از کلیه خطوط راهنمای افقی ،عمودی و مورب موجود در صفحه برای شما نمایش داده می شود.در کنار خطوط راهنمای افقی ،حرف H ودرکنار خطوط راهنمای عمودی،حرف V قرار دارد.خطوط راهنمای مورب نیز توسط مختصات محل برخورد آنها با کناره های صفحه و زاویه چرخش مشخص می شود.






خطوط راهنما را با دو روش مشخص می کنند:

•تعیین دو نقطه از خط:
از لیست باز شوی Specify  گزینه 2Point  را انتخاب کنید.در کادر های X1 وy1 مختصات نقطه اول و در کادر های X2 وy2 مختصات نقطه دوم را وارد کنید و بر روی دکمه Add  کلیک کنید.



• تعیین یک نقطه و زاویه خط:
از لیست Specify  گزینه  Angle and Point  را انتخاب کنید.در کادر های X  و Y مختصات نقطه ودر کادر Angle زاویه خط بر حسب درجه را وارد کنید.بر روی دکمه Add  کلیک کنید.



جا به جا کردن خطوط راهنما

روش اول:
روی ابزار انتخاب Pick    و سپس روی خطوط راهنما کلیک کنید.خط انتخاب شده و موقعیت آن در نوار property bar در کادرهای X وy نمایش داده می شود.با تغییر دادن این اعداد و فشردن کلید Enter می توانید این خطوط را جا به جا کنید.برای خطوط راهنمای افقی کادر x و در مورد خطوط راهنمای عمودی کادر y غیر فعال است.




روش دوم :
در صورتی که ابزار انتخاب کلیک کرده باشید،اشاره گر ماوس با نزدیک شدن به خطوط راهنما،تغییر شکل می دهد ودر این حالت می توانید خط راهنما را برداشته و در محل جدید قرار دهید.

حذف خطوط راهنما

برای مشاهده و تنظیم خطوط راهنمای عمودی ، از پوشه Vertical در کادر محاوره Option  استفاده کنید.اگر میخواهید یکی از خطوط راهنما را حذف کنید ، آن را از لیست انتخاب کرده و روی دکمه Delete کلیک کنید. از دکمه Clear  برای حذف کلیه خطوط راهنما استفاده می شود.

تغییر رنگ خطوط راهنما
در پوشه Guidelines در مقابل عنوان Default Guideline Color ، یک کادر رنگ دیده می شود که با کلیک بر روی آن ، پالت رنگ باز شده و میتوانید خطوط راهنما را تغییر رنگ دهید.




مخفی کردن خطوط راهنما
از منوی view  گزینه Guidelines را انتخاب کرده و علامت تیک را از کنار آن بردارید.



برچسب ها: آموزش ، نرم افزار ، کرل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۸:۰۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
ممنون از آموزش هاي خوبتون.